بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

پاندمی ویروس کرونا، تعطیلی چندباره کسب‌وکارها، محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها، خبرهای بد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، سخت شدن وضعیت معیشتی و گرانی‌ها، تحصیل از راه دور فرزندان و دست و پنجه نرم کردن با اینترنت و ابزارهای آموزشی و در نهایت دورکاری اجباری بسیاری از کارمندان، همگی باعث شدند عصبی، خسته، زودرنج، احساساتی یا برعکس بی‌احساس شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۶هزار و ۳۰۹ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اعلام کرد: تست رایگان کرونا در دو ایستگاه مترو علی‌آباد و شوش تمدید شده و این برنامه به زودی در پایانه‌های مسافربری اصلی شهر تهران اجرا خواهد شد.
در نحوه اداره کمیسیون تلفیق چه خبراست؟هیئت رئیسه و هیئت مدیره های سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از مدافعان خط مقدم سلامت طی نامه ای به رئیس مجلس نسبت به بی توجهی الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس به اجرای قانون بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بودجه 1400 بر خلاف تاکید و منویات رهبر معظم انقلاب اعتراض کردند، نسبت به تجمع پرستاران در اعتراض به این اقدام هشدار دادند و از رئیس مجلس خواستند برای حل این مساله ورود کند.
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران پوشش بیمه‌ای خدمات بیمه درمانی معتادین مواد مخدر را تشریح کرد و گفت: تعرفه‌های مصوب درمان اعتیاد بخش دولتی در سال ۹۹ ملاک پرداخت هزینه‌های درمان اعتیاد از سوی سازمان بیمه سلامت ایران خواهد بود.
مقام ارشد پزشکی درمانی انگلیس هشدار داد: شهروندانی که واکسن کووید - ۱۹ تزریق کرده اند، هنوز احتمال دارد که انتقال دهنده ویروس کرونا به دیگران باشند و باید همچنان به اجرای شیوه نامه ها و رعایت مقررات و محدودیت های قرنطینه به منظور قطع زنجیره ابتلا ادامه دهند.
سازمان غذا و داروی آمریکا اولین ترکیب دارویی ضد HIV با اثر بلندمدت را تایید کرد. این ترکیب دارویی به صورت تزریق‌های ماهانه بوده و جایگزینی برای قرص‌هایی است که در حال حاضر به صورت روزانه برای کنترل آلودگی به ویروس ایدز استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم خبر داد:

تست رایگان و سریع کرونا در ۲ ایستگاه مترو تهران

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اعلام کرد که برنامه تست رایگان کرونا در دو ایستگاه مترو علی‌آباد و شوش تمدید شده و این برنامه به زودی در پایانه‌های مسافربری اصلی شهر تهران اجرا خواهد شد.
در واکنش رحیمی‌ جهان‌آبادی به تجمع عده‌ای مقابل مجلس؛

رهبری نگفتند از سازمان بهداشت جهانی خارج شویم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع عده ای مقابل مجلس گفت که رهبری فقط ورود واکسن از دوکشور را منع کردند اما نگفتند از سازمان بهداشت جهانی خارج شویم و کلا واکسن وارد نکنیم و از کواکس هم خرید نکنیم.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قزوین بیان کرد؛ به زودی و با همت جوانان و دانشمندان ایرانی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن کرونا در دنیا تبدیل می‌شویم.