پایان فاز سوم واکسن تولیدی ایران و استرالیا

عضو کمیته کشوری واکسن کرونا با اشاره به اثر بخشی واکسن تولید مشترک ایران و استرالیا افزود: روز گذشته تزریق فاز سوم به پایان رسید.
تصویر پایان فاز سوم واکسن تولیدی ایران و استرالیا

به گزارش سایت خبری پرسون، پیام طبرسی،عضو کمیته کشوری واکسن کرونا با عنوان این مطلب که فاز یک واکسن مشترک ایران و استرالیا در کشور استرالیا اجرا شد و فاز ۲ و ۳ در ایران، گفت: نتایج فاز ۲ که بر روی ۴۰۰ نفر در کشورمان انجام شد، مناسب بود و عوارض جانبی جدی برای داوطلبان دریافت کننده واکسن، ایجاد نکرد.

وی با اعلام اینکه اطلاعات نتایج فاز دوم به وزارت بهداشت ارسال شد، افزود: نکته مثبت این واکسن این بوده است که سرم خون در ۸۷ درصد دریافت کنندگان در مواجهه با ویروس کرونا، آن را خنثی کرده و میزان آنتی بادی است که در افراد ایجاد می‌کند.

طبرسی به انجام مطالعات بالینی در فاز سوم اشاره کرد و گفت: در فاز سوم، این مطالعه بر روی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر انجام شده و منتظر نتایج اثربخشی آن هستیم که ظرف یک ماه آینده مشخص خواهد شد.

عضو کمیته کشوری واکسن کرونا تاکید کرد: روز گذشته تزریق فاز سوم به پایان رسید.

وی ادامه داد: بعد از مشخص شدن نتایج اثربخشی واکسن در فاز سوم، گزارش نهایی آن به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

طبرسی با عنوان این مطلب که عارضه مهمی در فاز سوم نیز مشاهده نشده است، گفت: در همین ایام که منتظر نتایج اولیه اثربخشی واکسن هستیم، ممکن است وزارت بهداشت برای تولید آن مجوز اضطراری صادر کند که در این صورت تا آخر مهر می‌توان ۳ میلیون دوز از این واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.

عضو کمیته کشوری واکسن کرونا تاکید کرد: ظرفیت تولید ماهانه ۳ میلیون دوز واکسن مشترک ایران و استرالیا، در کشور فراهم است.

منبع: مهر

350477