بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برخی چالش های پیش روی طرح حذف دفترچه های بیمه درمان گفت: وقتی نسخه نویسی الکترونیک باشد، می توانیم پرونده الکترونیک سلامت بیماران را داشته باشیم، اما در سیستم کاغذی معمولا بیماران نتایج همه آزمایش ها را نگه داری نمی کنند و پرنده کاملی ندارند، اما اکنون فرصت خوبی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به دست آمده و یک کار ملی است که نفعش برای نظام سلامت و بیمار است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سهمیه واکسن کرونای هرمزگان با خودرو از تهران ارسال شده و تزریق آن از اواخر هفته جاری یا اولین روز هفته آینده آغاز می شود.
«محمدرضا شانه‌ساز»، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی ایران بابیان اینکه درچارچوب قراردادی با روسیه از این کشور دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت خواهیم کرد، گفت: علاوه بر تولید داخلی، منابع برای تهیه واکسن کرونا معتبر و مطمئن خواهد بود.
ناهنجاری رحم دوشاخ یا قلبی شکل که ژنتیکی است، یکی از انواع ناهنجاری های مادرزادی رحم است که به جای یک حفره رحمی واحد، ۲ حفره رحم وجود دارد و زایمان آن حتما باید از طریق سزارین انجام شود.
افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» با حضور ویدیو کنفرانسی حسن روحانی، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۹ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: تاکنون بیش از پنج کشور از داخل و خارج از منطقه تقاضای پیش خرید واکسن ایرانی کرونا را از ما داشتند اما تا زمانی که نیاز کشور تامین نشود، واکسن صادر نخواهیم کرد.
پیدایش «دولت رفاه» و ارائه نظریه «حکمرانی خوب» باعث شد شهروندان انتظار داشته باشند تا دولت‌ها در مقابل رویدادهای ناگوار و ورود خسارت‌های غیرقابل پیش‌بینی از آنها حمایت کنند.

امروز عکسی عجیب از پیست اسکی دربندسر منتشر شد که ورزشکاران به راحتی و بدون دردسرهای کرونایی در آنجا حضور داشتند.
با توجه به افزایش دوباره مبتلایان کرونا و تعطیلات پیش رو، ستاد ملی مقابله با کرونا از شنبه تا پایان هفته منع تردد در ۸ استان را اعمال کرده است.
مقامات افریقای جنوبی در پی انتشار نتایج یک آنالیز جدید که نشان می‌دهد واکسن کووید-۱۹ شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد ایمنی محدودی در مقابل گونه جهش یافته افریقایی ویروس کرونا دارد، تزریق این واکسن را در این کشور متوقف کردند.
ویروس شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

جزئیاتی درباره واکسن کرونای روسی

واکسن حامل ویروسی است که یک آدنوویروس می‌باشد و در واکسن روسی آدنوویروس تیپ 26 و تیپ 5 استفاده شده است که در انسان بوده ولی به دلیل تغییراتی که در آن ایجاد شده است بیماری‎زایی آنچنانی ندارد.
اپیدمیولوژیست‌های مختلفی بر این نکته تاکید دارند اما باز هم کمتر گوش شنوایی برای آن هست؛ حتی اگر واکسن کرونا موثر باشد دست‌کم باید آثار بالینی آن برآورد شود و این اتفاق نمی‌افتد مگر با مرور زمان.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر رسیده است.