بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲۴ بهمن برگزار و از هر پنج نفر یک نفر استخدام می‌شود که حدود ۱۵ هزار نفر مربوط به پرستاران و ۵۶۰۰ نفر مربوط به مشاغل بهداشتی است.
تبریزیان، روحانی که سال گذشته با از بین بردن یکی از کتاب‌های مرجع در علم پزشکی حسابی معروف شده بود، حالا در کانال تلگرامی خود به مردم توصیه کرده که نباید به افرادی که واکسن کرونا زدند، نزدیک شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه، واکسیناسیون کرونا در ایران از سه شنبه ۲۱ بهمن در کشور با اولویت کادر بخش های آی سی یو شروع می‌شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نخستین محموله واکسن کرونا وارد کشور شده و بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کشور، تزریقات شروع می‌شود و ابتدا افرادی که در بخش‌ های مراقبت ویژه کار می‌کنند و ارتباط مستقیم با بیمار دارند در اولویت تزریق خواهند بود.
بیمارستان ۱۲۶ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آبادغرب روز شنبه (۱۸ بهمن) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری و استاندار کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

در شبانه روز گذشته ۷۶ بیمار جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۸ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۸۰ فوتی و ۷۰۶۱ ابتلای جدید در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است
تب، سرفه خشک و درد عضلانی از جمله علائم رایج ابتلا به کرونا هستند اما برخی علائم پوستی نیز خبر از ابتلا به کرونا می دهند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه هم اکنون حداقل دو شرکت در ایران مجوز گرفته اند تا وارد فاز بالینی واکسن کرونا شوند، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده حداقل یکی از واکسن های داخلی در خردادماه عرضه و واکسیناسیون مردم شروع می شود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و نارنجی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی و ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

از زمان شیوع کروناویروس و همه گیری بیماری کووید-۱۹ تولیدکنندگان واکسن در جهان با به کارگیری روش‌های مختلف، آزمایشات روی کروناویروس را آغاز و تلاش کردند تا هر چه سریعتر واکسن موثر علیه این بیماری تولید شود.