بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۷۲ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۸ هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه نتایج مطالعه روی واکسن ایرانی کرونا فوق‌العاده خوب شده است گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی در مردم ایجاد کرده بود که خوشبختانه واکسن ساخته شده در ستاد اجرایی به طور کامل روی این ویروس اثر کرد و آن را از بین برد و با امکاناتی که در ساخت واکسن فراهم شده بود، باعث شد که این ویروس هم از بین برود و احتمال زیاد بسیاری ویروس های دیگر که حالت جهشی پیدا کنند را نیز از بین خواهد برد. 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

مسافرت به ۱۸ شهر نارنجی و ۱۲۴ شهر زرد ممنوع است

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است. شهر قرمز نداریم اما مسافرت به ۱۸ شهر نارنجی در شمال کشور همچنان ممنوع است و با مصوبه جدید ستاد کرونا سفر به شهرهای زرد هم ممنوع شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین پرواز برای واردات اولین محموله واکسن کرونا تا هفته آینده از روسیه انجام می شود و قدمات لازم برای انجام این پروازها انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
تدوین و اجرای نظام سطح بندی مراکز در سه محور اساسی سطح بندی خدمات بستری، سطح بندی مراکز درمانی سرپایی و سطح بندی تجهیزات پزشکی پیشرفته به منظور برقراری عدالت در دسترسی بیمه شدگان به خدمات مورد نیاز یکی از مهمترین اقدامات معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در سالجاری است.
تعداد بیماران بستری در خراسان شمالی طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی امر، جلساتی بدون رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌کند.
سازمان نظام پزشکی کشور اعلام کرد که ۹۸ نفر از اعضای از نمایندگان مجمع عمومی این سازمان در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار " بررسی بیشتر برای خرید واکسن مطمئن و معتبر کرونا" شدند.
رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات مخالفان واکسن روسی و برخی اظهارنظرها مبنی بر لزوم برخورداری واکسن‌های وارداتی کووید از تاییدیه سازمان جهانی بهداشت، گفت: سازمان غذا و دارو ۱۰ سال قبل، از سازمان جهانی بهداشت تاییدیه واکسن دریافت کرده است؛ به این معنی که اگر ما واکسنی را تایید کردیم، سازمان جهانی بهداشت مجوز مصرف آن را حتی در سایر کشورها علاوه بر ایران داده است.
در پی انتشار فیلمی از کمپ ترک اعتیادی در قلات شیراز بررسی شد؛

مجوز درمان با آب یخ و شلنگ را از کجا گرفتید؟!

از دیشب کلیپی در فضای مجازی دست به دست می شود که دیدن آن دل هر انسان دغدغه مندی را به درد می آورد، لوکیشن این کلیپ مشخص نیست اما در این فیلم عده ای، با قساوت کامل چند مرد را به داخل استخر یخ زده پرتاب می کنند و در سوی دیگر آنهایی که از استخر یخ زده بیرون آمده اند و از لرز به خود می پیچند با شلنگ به شدت کتک می خورند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

شناسایی ۶۲۶۸ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص در شبانه روز گذشته، ۶ هزار و ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.

معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

مردم همکاری نکنند، موج جدید کرونا در راه است

اگر همکاری مردم ادامه پیدا نکند و تصورمان این باشد که موارد مرگ اندک است و عادی انگاری و ساده پنداری داشته باشیم، ممکن است مجدد با موج جدیدی از ویروس کرونا مواجه شویم.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت :‌ هر واکسن خارجی بعد از واردات، ابتدا خود مسئولان واکسن را بزنند و در صورتی که این واکسن مشکلی نداشت برای عموم مردم استفاده شود چراکه وقتی از انجام مراحل کامل کارآزمایی بالینی واکسن اطمینان نداریم قرار نیست روی مردم ما آزمایش شود.