منع حضور کارمندان واکسن نزده در محل کار تکذیب شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، خبر ممانعت از ورود و غیبت کارمندانی که واکسن نزده اند را تکذیب کرد.

تصویر منع حضور کارمندان واکسن نزده در محل کار تکذیب شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه کارمندانی که واکسن دریافت نکنند به زودی با مصوبه ستاد کرونا مشمول جرایم و مجازات‌های قانونی می‌شوند، اظهار کرد: در برنامه ریزی انجام شده ممانعت از ورود و غیبت ذکر نشده و این موضوع خلاف واقع است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کارمندان و کارکنان دولت موظف هستند که پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری را رعایت کنند، گفت: در غیر این صورت مدیر مربوطه موظف است به کارمند مربوطه به عنوان ناقض پروتکل بهداشتی تذکر دهد.

فرهادی تصریح کرد: در صورت تمرد مدیر مربوطه می‌تواند آن فرد را به هیأت بدوی تخلفات کارکنان دولت معرفی کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی عدم تزریق واکسن نیز نقض پروتکل بهداشتی است، عنوان کرد: همین ضوابط نیز برای گروه‌های شغلی خواهد بود که در صورت عدم واکسیناسیون آن صنف مطابق ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

فرهادی افزود: بر اساس این برنامه همه مشاغل در تمام شهرها با رنگ بندی قرمز تا آبی فعال خواهند بود؛ در ضمن این برنامه به ستاد ملی ارسال شده است که در صورت تصویب لازم‌الاجرا خواهد شد.

منبع: مهر

363946