بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

دود سردرگمی های مسئولان در چشم مردم عادی؛

فیلتر سفرها فقط برای طبقه ای خاص!؟

در حالی این روزها صحبت از محدودیت سفر می شود که خلاصه طرح های مسئولان مبنی بر سفر با تور و هتل های مدنظرشان، ناعدالتی بین اقشار غنی و اقشار کم در آمد را پر رنگ تر نشان می دهد.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است. طی یک ماه گذشته نامه‌ای از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال شد تا پروازهای خارجی را محدود کنند، اما هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.
رئیس گروه مبارزه با بیماریهای غیر واگیر معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: شیوع بیماری دیابت در بین افراد چاق بیشتر بوده و علت آن وجود چربی زیاد مخصوصا در ناحیه شکم است.
حالا دیگر یک‌سال از شروع همه‌گیری کرونا گذشته و در برابر اطلاعات اشتباه و دانش کاذبی که روزهای ابتدایی این بحران در مقیاس وسیع منتشر می‌شد، علامت سوال‌های جدی قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفت‌وگو با پرسون مطرح ‌کرد؛

افزایش 4 برابری مهاجرت پرستاران / این همکاران بارداری خود را پنهان می‌کنند

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاری صرفا نقش بالینی نیست. پرستاران باردار می‌توانند در بخشی که پیگیر درمان و بازتوانی بیماران ترخیص شده است به صورت دورکاری و در منزل فعالیت کنند. با این طرح آسیبی برای این قشر رخ نداده و روحیه مردم نیز لطمه نمی‌بیند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با استناد به اعلام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: نقش انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا تایید نشده است.

سال ۹۷، داروهای OTC یا همان داروهای پرمصرف را از شمول بیمه خارج کردند، بعدتر، داروهای شیمی‌درمانی خارجی (توصیه شده توسط اکثر قریب به اتفاق پزشکان متخصصِ کشور برای درمان موثر سرطان) از شمول دفترچه‌های بیمه خارج شد و حالا هم حذف دفترچه‌های بیمه از اول اسفند، مزید بر علت شده است.
دانشمندان می‌گویند زیاده روی در مصرف شیر می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیندازد. در ادامه با عوارض زیاده روی در مصرف شیر آشنا می‌شوید.
سیاست رسمی در برابر واکسن کرونا مبهم‌تر از بقیه ابعاد ماجرا بود. ابتدا باید نقطه قوت آن را گفت. ایران به علت سابقه انستیتو پاستور و پایه علمی کارشناسان داخلی و حتی ایرانیان خارج از کشور، به درستی تصمیم گرفت تا راسا با همکاری کشوری دیگر واکسن کرونا را تولید کند.