نمکی مانع تولید یکی از واکسن‌های داخلی شد

سنگ اندازی‌های وزیر بهداشت دولت دوازدهم، مانع از روند تولید یکی از واکسن‌های داخلی شده است.

تصویر نمکی مانع تولید یکی از واکسن‌های داخلی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید نمکی وزیر سابق بهداشت در پاسخ به نامه درخواستی وزیر سابق جهاد کشاورزی صراحتاً بیان کرد که پس از پایان فاز ۲ مطالعات بالینی و در شروع فاز ۳، مجوز اضطرار واکسن رازی کووپارس صادر شود، نظرات علمی نباید با تعویض دولت تغییر کند.

محمدحسین فلاح مهرآبادی معاون تحقیقات مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی در واکنش به اظهارات رضا مساعد رئیس اداره مطالعات بالینی و مراقبت‌های دارویی سازمان غذا و دارو مبنی بر عدم ارائه گزارش فاز ۳ مطالعات بالینی درباره اثربخشی واکسن رازی با انتشار متن نامه سعید نمکی، گفت: مسئولان سازمان غذا و دارو در مصاحبه اخیر خود در مورد به طول انجامیدن صدور مجوز اضطراری مصرف واکسن کرونا رازی بیان داشتند مؤسسه رازی باید نتایج بینابینی فاز ۳ مطالعه بالینی خود را ارائه نماید.

همان‌گونه که در متن نامه دیده می‌شود، وزیر سابق بهداشت در پاراف نامه درخواست کاظم خاوازی وزیر سابق جهاد کشاورزی نوشته است که در پایان فاز ۲ کار آزمایی، واکسن رازی کووپارس مانند دیگر واکسن‌ها (برکت- پاستور) مجوز اضطراری دریافت کند.

فلاح مهرآبادی ادامه داد: گزارش کلی نیز از فاز ۳ مطالعات بالینی این واکسن به سازمان غذا و دارو ارائه شده است اما ظاهراً با تغییر دولت نظرات علمی هم تغییر می‌کند تا پست‌ها در دولت جدید هم حفظ شود.

منبع: مهر

366710