بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از میان ۴۹ نمونه ویروس گزارش شده از یک استان ۲۹ نمونه آن مربوط به ویروس موتاسیون یافته (جهش یافته) می‌شود،گفت: و همکاران ما نگران افزایش موارد ویروس موتاسیون یافته‌ پخش شده در سراسر کشور هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت بر ممنوعیت تبلیغ و تشویق مردم به سفر در رسانه ها تاکید کرد.
دکتری ویروس‌شناسی پزشکی تاکید کرد؛

ضرورت شست وشوی چشم‌ها با آب گرم در دوران کرونا

دکتری ویروس‌شناسی پزشکی گفت: شست وشوی چشم‌ها با آب گرم در این ایام می‌تواند برای پاکسازی احتمالی آلودگی موثر و اجسام آلوده یا عوامل بیماری‌زا را از چشم خارج کند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۷۳ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، گفت: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می‌شود، ‌از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، کلیه مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت جریمه می‌شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت گفت: در ۲ هفته اول سال، از تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کاسته نمی شود اما ممکن است برخی از شهرهای زرد و آبی وارد وضعیت نارنجی یا قرمز شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ویروس کرونای عامل بیماری کووید ۱۹ در ماهیان بیمار زا نبوده، اما توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

۱۲۴ هزار واکسن کرونا در کشور تزریق شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تا امروز بیش از ۵۹۵ هزار دوز واکسن کرونا از مجموع واکسن های وارداتی در شبکه بهداشتی کشور توزیع شده و از این تعداد، تا روز گذشته، ۱۲۴ هزار دوز واکسن در کشور تلقیح شده است. عمده دریافت کنندگان این واکسن ها نیز کارکنان خط مقدم درمان بوده اند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۶۸ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۱ هزار و ۶۴۹ نفر رسید.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

آجیل کم نمک بخورید / خطر چاقی و چربی خون

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر ضرورت مصرف درست و اندازه آجیل و مغزها به منظور پیشگیری از بروز چاقی در ایام نوروز تاکید کرد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره برخی ابراز نگرانی ها از بروز عوارض انعقادی ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا و تعلیق تزریق آن در برخی کشورها، ضمن تاکید بر اینکه هنوز محموله ای از این واکسن به کشور وارد نشده، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حال رصد موضوع هستند و به محض اینکه تغییری در مجوز مصرف اضطراری این واکسن صورت گیرد، اطلاع رسانی خواهد شد؛ اما تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.