تاکید سازمان جهانی بهداشت بر تولید واکسن نوعی عفونت باکتریایی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر تولید واکسنی علیه نوعی عفونت باکتریایی تاکید کرد که سالانه به فوت ۱۵۰ هزار نوزاد منجر می شود.

تصویر تاکید سازمان جهانی بهداشت بر تولید واکسن نوعی عفونت باکتریایی

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان جهانی بهداشت خواستار و تولید فوری واکسنی علیه نوعی عفونت باکتریایی شد که هر سال باعث ۱۵۰ هزار مورد مرده‌زایی و مرگ نوزادان می‌شود.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت و دانشکده بهداشت و پزشکی استوایی لندن نشان داد که تاثیر عفونت استرپتوکوک گروه B یا GBS که گفته می شود در مجرای روده یک سوم بزرگسالان بدون هیچ خطری وجود دارد، بیش از آنچه در گذشته تصور می شد عاملی مهم در زایمان زودرس و معلولیت است.

این گزارش تایید کننده یافته‌هایی است که پیش از این در سال ۲۰۱۷ بدست آمده و نشان می‌داد این باکتری هر سال باعث مرگ حدود ۱۰۰ هزار نوزاد و نزدیک به ۵۰ هزار مورد مرده‌زایی در سال می‌شود.

همچنین برای اولین بار تاثیر عفونت استرپتوکوک گروه B بر زایمان های زودرس تعیین و مشخص شد که این عفونت در بیش از نیم میلیون مورد زایمان زودرس در سال نقش دارد که منجر به ناتوانی طولانی مدت و قابل توجهی می شود.

به گفته کارشناسان این تحقیق جدید نشان داد که استرپتوکوک گروه B یک تهدید بزرگ و نادیده گرفته شده برای بقا و سلامت نوزادان است و اثرات مخربی بر بسیاری از خانواده‌ها در سراسر جهان دارد.

منبع: ایسنا

369063