بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

کرونا به ما آموخت که دستکاری در طبیعت یقه ما را دیر یا زود می‌گیرد. ما در این دو قرن اخیر بد جوری به زیستگاه جانوران وارد شده‌ایم و نه تنها زندگی آنها را سخت دچار مشکل کرده‌ایم، بلکه اصرار می‌کنیم که حق داریم بر همه آنها سیطره داشته باشیم، آنها را بخوریم و یا به اسارت خود در بیاوریم.
یک استاد دانشگاه گفت: استرس ناشی از ابتلا به کرونا و یا خانه ماندن‌های طولانی نباید بهانه‌ای برای پرخوری عصبی و یا استفاده از غذاهای ناسالم باشد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد:

احتمال وقوع خیز جدید «کووید ۱۹» از نوار غربی و مرکزی کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌های وضعیت بیماران بستری و سرپایی کرونا و روند اپیدمیولوژیک بیماری کووید ۱۹ پیش بینی می‌شود که در چند روز آینده خیز جدید کرونا از شهرهای متعددی از نوار غربی و مرکزی کشور را شاهد باشیم.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به نقش چاقی و اضافه وزن در تشدید علائم بیماری کرونا و میزان اثربخشی واکسن، به افراد دارای اضافه وزن توصیه کرد که از مصرف شیرینی، شکلات و آجیل در ایام نوروز پرهیز کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۸۱ نفر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده است.
قهوه یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است به ویژه در ساعات طولانی کاری که مردم پشت میز و کنار کامپیوتر می‌گذرانند.
کرونا ویروس انگلیسی هنوز در اخبار روز قرار دارد که کرونای نوع جدید در جمهوری چک هم مشاهده شد.
کشورهای اروپای شرقی که به زحمت از زیر فشار موج‌های پیشین همه‌گیری کرونا جان به دربرده‌اند، اکنون با موج سنگین جدیدی از شیوع نوع جهش‌یافته این ویروس دست‌وپنجه نرم‌می‌کنند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۹ بیمار کووید ۱۹ در یک شبانه روز

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

کرونا همچنان جولان می دهد؛

مسافرت‌های نوروزی رنگ شهرها را تغییر داد

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، از مسافران خواست که دوره اقامت خودشان را دراین استان کوتاه و محدود کنند و گفت: شهرستان رودسر از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی و شهرستان املش از وضعیت آبی به زرد منتقل شد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۵ بیمار کووید۱۹ در یک شبانه روز

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.