بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

پرسون باید ها و نبایدهای تشکیل سازمان طب ایرانی اسلامی را بررسی می کند؛

آیا طب سنتی از نظام پزشکی مجوز می گیرد؟

در تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته، طرح پر سر و صدای تشکیل سازمان طب ایرانی اسلامی با امضای 26 نماینده تقدیم مجلس شد. و حضور پر رنگ نمایندگان اصفهانی در این لایحه قابل توجه و تامل بود لایحه ای که بیم ها و امید های زیادی را بر انگیخته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه شیب افزایش بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان ها نسبت به پیک سوم بسیار تند شده است، گفت: اکنون اعمال جراحی الکتیو هم متوقف شده و تخت‌های بخش‌های دیگر را به کرونا داده و بخش‌های جدید برای کووید اختصاص می‌دهیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران تاکید کرد:

لزوم تعطیلی کامل تهران/ تابلوی کرونایی کشور نگران‌کننده است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ایجاد محدودیت های بیشتر و تعطیلی کامل تهران را نظری کاملا فنی، علمی و کارشناسی دانست و اظهار امیدواری کرد که با اعمال محدودیت ها وکاهش تردد در هفته های پیش رو با کاهش بار بیماری روبه رو شویم.
وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: با شناختی که از قدرت سرایت و مرگ و میر ویروس جدید داشتم با مکاتبات عدیده از بخش‌های مختلف درخواست کردم تا موضوع را جدی بگیرند و بتوانیم در حد امکان ویروس را در استان خوزستان زمین‌گیر کنیم.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد: ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و تعطیلی دو هفته‌ای کل کشور ضروری است در غیر این صورت احتمال افزایش آمار فوتی‌های روزانه به بالای ۶۰۰ نفر وجود دارد.

حریرچی اظهار کرد برخی در ستاد ملی کرونا مانع شدند تا از فرصت طلایی عید برای خاموش کردن شعله های کرونا استفاده کنیم. نمی‌توانم اسامی این افراد را بگویم، خواسته ما ممنوعیت مسافرت بود.
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی درباره خطرات موج چهارم کرونا در کشور اظهارکرد: اگر در این دو هفته تدبیر صحیحی صورت نگیرد وضعیتی پیش می‌آید که بیمار پشت در بیمارستان خواهد ماند.
نامه سردار سلیمانی به وزیر بهداشت:

آمادگی بسیج برای تشدید طرح شهید سلیمانی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت تأکید کرد: بسیج آماده مشارکت گسترده با وزارت بهداشت در راستای تشدید طرح شهید سلیمانی و طرح های لازم دیگر برای مقابله با ویروس کرونا است.
مخالفت روحانی با پیشنهاد نمکی برای توقف سفر به ترکیه؛

از وزیر بهداشت اصرار و التماس از رییس جمهور انکار!

در حالی وزیر بهداشت خواستار توقف یک‌هفته‌ای سفرهای هوایی و زمینی به ترکیه به‌دلیل وضعیت بحرانی شیوع کرونا شده بود که رئیس‌جمهوری پس از نامه وزیر کشور با این پیشنهاد مخالفت کرده است.
با این علائم سریع‌تر به بیمارستان مراجعه کنید/ از چه زمانی ناقل بیماری می‌شویم؟عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت:آخرین گونه جهش‌یافته کووید-۱۹ در ایران نوع بریتانیایی آن است که نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۷۴ فوتی و ۱۷۴۳۰ ابتلای جدید

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را اعلام کرد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹ واکسن کرونا در کشور در حال ساخت است، چهار واکسن در ماه‌های آینده برای استفاده وسیع به بهره‌برداری می‌رسد و نخستین واکسن ایرانی کرونا ۴۰ روز دیگر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص ترددهای مسافری مرتبط با ترکیه خبر داد و گفت: مقرر شد وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لغو تورهای ترکیه را به شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.