بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

نماینده مردم اراک در مجلس از حکم دادستان هند برای ممنوعیت فروش واکسن کرونا به ایران خبر داد و گفت: لازم است تادستگاه دیپلماسی برای حل این مشکل اقدامات لازم را صورت دهد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌هایی جداگانه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش، فهرست بازنگری شده کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت را در سال ۱۴۰۰ ابلاغ کرد.
معاون وزیر بهداشت در گفتگو با پرسون:

خبرهای خوشی از واکسیناسیون عمومی در راه است

امیدواریم واکسن تولیدی انیستیتو پاستور در اواخر اردیبهشت و پس از آن واکسن برکت آماده در اواخر خرداد آماده شوند. با ادامه روند رو به رشد تولید واکسن داخلی به دستاوردهای بسیار مهمی در خصوص واکسیناسیون عمومی در حدود یک ماه آینده تا چند ماه آینده دست می‌یابیم.
وزیر بهداشت خواستار شد؛

لزوم دسترسی به دو قلم داروی کرونا

وزیر بهداشت، بر ضرورت افزایش دسترسی بیماران مبتلا به کرونا به دو قلم داروی فاویپیراویر و رمدسیویر، تاکید کرد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۹۳ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل بی مبالاتی دولت در رابطه با بیماری کرونا کمیسیون بهداشت مجلس نامه‌ای را با مضمون شکایت از رئیس جمهور به رئیس دستگاه قضا ارسال کرده است.
پرسون از عمل های زیبایی می گوید؛

سونامی زیباتر شدن؛ بلای جامعه جوان ایرانی

زیباتر شدن؛ رو به ازدیاد است. زیبا دیده شوند و زیبا بمانند و پیری را به عقب اندازند. آنقدر که امروز، ایران از کشورهای پیشرو در جراحی زیبایی بوده و تعداد افرادی که دست به یک یا دو عمل عمل زیبایی زده اند، کارشناسان را نگران کرده است.
به گفته عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا قیمت واکسن ایرانی گرونا هر چه قدر که باشد دولت باید آن را خریداری کند و در اختیار مردم قرار دهد چرا که مردم در شرایط اپیدمی نباید هزینه‌ای برای واکسن پرداخت کنند.
اعلام فوری محدودیت کرونایی برای دانشگاه ها؛

ویروس منحوس پا به پای دانشجویان

با توجه به آغاز موج جدید شیوع کرونا، دانشگاه ها از اعمال محدودیت های جدید برای دانشجویان، اساتید و کارکنان خبر داده اند.

مدیر بخش ایمن سازی سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد:

پاسخ به چند پرسش مهم درباره واکسن‌های کرونا

مدیر بخش ایمن سازی سازمان جهانی بهداشت به پرسش‌هایی پرتکرار در خصوص دریافت واکسن کرونا، ایمنی پس از تزریق واکسن و... پاسخ داد.
سوالاتی در مورد یک داروی وارداتی؛

آیا واردات واکسن آسترازنکا متوقف می‌شود!

ایران به تازگی بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا را از سبد کووکس وارد کشور کرده است این در حالی است که اخیراً مسئول آژانس دارویی اروپا ارتباط میان لخته شدن خون و واکسن «آسترازنکا» را تأیید کرده است!
وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونان درمان، بهداشت و غذا و دارو وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌أهای علوم پزشکی سراسر کشور ضمن اشاره به اینکه آنچه همکارانم در روزهای اخیر می‌بینند ناشی از بی‌توجهی‌های قبل از سفرها به‌خصوص بازارهای شلوغ، صف‌های طولانی و درهم فشرده مرغ و غیره است، هفت بند راهبرد اجرایی را جهت کاهش فشار سنگین به بخش‌های بستری و احتمال کمبود تخت بیمارستانی بخصوص مراقبت های ویژه ابلاغ کرد.
در حال حاضر با فرسودگی در کادر درمان و امکانات بیمارستانی مواجه هستیم چرا که ۱۴ ماه است که کارکنان بهداشت و درمان به طور ممتد کار می‌کنند و ثابت شده که اگر کادر درمان خسته باشند میزان مراقبت‌ها کاهش پیدا می‌کند و ممکن است روی مرگ و میر نیز تأثیرگذار باشد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۸۵ فوتی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۲هزار و ۵۸۶ مبتلای جدید کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در این بازه زمانی ۱۸۵ بیمار مبتلا جان خود را از دست دادند.

دولت حسن روحانی با داشتن یک تجربه کافی از همه ابعاد کرونا؛ ناگهان در اسفند ماه دست به تصمیمی می‌زند که نتایج آن از قبل آشکار است و او در مقام دولتمردی با تجربه ۸ سال ریاست جمهوری کشور، چشم بر یک موضوع پیش پا افتاده در درک؛ اما بسیار خطرناک در وقوع میبندد. دلیل تصمیم اشتباه او چیست؟