وزیر بهداشت:

در ۱۰۰ روز صد میلیون دز واکسن تزریق شد

وزیر بهداشت گفت: امروز مردم نشان دادند که می‌توانند در ۱۰۰ روز صد میلیون دز واکسن را دریافت کنند و اگر این کار را با امکانات خود انجام می‌دادیم بیش از یک سال طول می‌کشید ولی وقتی گروه‌های مختلف مردم و نیروهای مختلف وارد صحنه شدند، می‌بینیم که حماسه ملی آفریده شد.
تصویر در ۱۰۰ روز صد میلیون دز واکسن تزریق شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز ( ۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان طارم با بیان اینکه این منطقه در کشور و یک الگو است و مردم شهیدپرور، زحمت‌کش، مومن و بی‌ادعا با زحمات خود به مملکت خدمت می‌کنند، اظهار کرد: امروز مملکت شرایط خاصی دارد و دشمنان به دنبال صدمه به نظام هستند. مهم‌ترین کاری که در این شرایط می‌توان کرد حرکت، تلاش و تولید است که مهم‌ترین‌ راه مبارزه با دشمن و ادامه راه شهدا است.

عین‌اللهی با بیان اینکه شکر نعمت یعنی تلاش بیشتر و اگر خداوند به یک‌ منطقه نعمت داده ما با تلاش بیشتر می‌توانیم شکر نعمت کنیم، افزود: خیلی از کشورها ایران را می‌شناسند و دوست دارند ولی وقتی می‌گوییم دو محصول از کشور ما را نام ببرند، نمی‌توانند که این یک مشکل است و این مشکل باید با صادرات حل ‌شود. وقتی زیتون طارم را در همه دنیا بشناسند، هم ارزآوری ایجاد می‌شود و هم مصرف‌کننده کشور ما را می‌شناسد و باید در این راستا تلاش کنیم تا افتخارات ملی ما را نشان دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طول تاریخ نشان داده‌ایم که ایرانیان توانمند هستند و می‌توانند بزرگ‌ترین مشکلات را از سر راه بردارند و امروز همان‌طور که قدرت دفاعی ما پیشرفت کرده همه مسائل نیز می‌تواند به این شکل باشد و با کار و تولیدات داخلی می‌توانیم مشکلات را حل کرده و رو به روی دشمن بایستیم، عنوان کرد: امروزه امید اصلی ما به وجود جوانان علاقه‌مند، دانشمند و پرتلاش کشور است که دشمن نیز در فضای مجازی و سرمایه‌گذاری‌ها جوانان را نشانه گرفته‌اند که ما باید به این قشر توجه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه نشان دادیم می‌توانیم با کرونا مبارزه کنیم و شعار نمی‌دهیم، بیان کرد: امروز مردم نشان دادند که می‌توانند در ۱۰۰ روز صد میلیون دز واکسن را دریافت کنند و اگر این کار را با امکانات خود انجام می‌دادیم بیش از یک سال طول می‌کشید ولی وقتی گروه‌های مختلف مردم و نیروهای مختلف وارد صحنه شدند، می‌بینیم که حماسه ملی آفریده شد.

وی با بیان اینکه دشمن همواره به‌دنبال ناامید کردن بوده ولی ما با دادن امید به مردم و تلاش بیشتر نشان داده‌ایم که می‌توانیم، اظهار کرد: امروزه به لحاظ داشتن امکانات مناسب، وجود دانشمندان، مهندسان بزرگ و منابعی که داریم، نباید دیگر نیازمند به خرید دارو و تجهیزات پزشکی از سایر کشورها باشیم و ما خودمان می‌توانیم این تجهیزات و داروها را در داخل تولید کنیم و در این راستا، در حال حاضر خوشبختانه ۹۷ درصد داروهای مصرفی تولید داخل است و تنها ۳ درصد از داروهای مصرفی ما وارداتی هستند که این موجب ارزبری زیادی از کشور شده و باید تلاش کنیم که این ۳ درصد نیز در داخل کشور تولید شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمبود آمبولانس، توسعه بخش اورژانس و بخش سی تی اسکن باید پیگیری شود، خاطرنشان کرد: بیمارستان ۳۲ تخته شهدای طارم را حتما به ۶۴ تخته ارتقا می‌دهیم و حق مردم است که امکانات خوبی داشته‌باشند.

منبع: ایسنا

371563