بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

روش های درمانی بسیاری وجود دارد که تاکنون برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ پیشنهاد شده است. هیدروکسی کلروکلین، ایورمکتین و ویتامین D از جمله موارد پیشنهاد شده در تحقیقات آزمایشگاهی هستند که مطالعاتی روی آنها انجام گرفته یا در حال بررسی است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سیر مراجعه و بستری شدن بیماران کرونایی در البرز افزایش یافته است.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۲ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تصمیم وزارت کشور بر اعمال محدودیت هایی در مرز با ترکیه گفت: به دلیل ملاحظات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و دیپلماسی ما این موضوع را در یک جلسه فوق‌العاده بررسی کردیم و پیشنهادات را برای رئیس جمهور فرستادیم.
عضو هیأت رئیسه مجلس از تأخیر در پرداخت هزینه‌های جراحی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: شریعتمداری باید در خصوص ماهها انتظار مردم برای پرداخت هزینه درمان به مجلس پاسخگو باشد و سازمان را ملزم کند تا هرینه درمان زودتر پرداخت شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در کشور، گفت: با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم. نظام سلامت ایام پرچالشی را پیش رو دارد.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به توقف اعمال غیراورژانس در بیمارستانها در شرایط کنونی کرونا و با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت مراکز منتخب ۱۶ ساعته، در عین حال گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییر متغیرهای رنگ بندی های شهرهای کشور و در نظر گرفتن مولفه های تاثیرگذار مانند ویروس جهش یافته خواهیم بود و محدودیت ها متناسب با رنگ بندی های جدید، ابلاغ خواهد شد.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از روند کند واکسیناسیون کرونا گفت که با توجه به ورود کشور به پیک چهارم کرونا لازم است سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند که در حال حاضر مطلوب نیست.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۶۱ فوتی و ۱۱۶۸۰ ابتلای جدید

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را اعلام کرد.

واکاوی پرسون از روند واردات واکسن با کمک بخش خصوصی؛

آیا دولت برای نیازمندان و مرفهین فرقی قائل است؟

واکسن کرونا و زمان واکسیناسیون همگانی از مهمترین پرسش ها و دغدغه های مردم است..حالا که سال 99 هم به پایان رسیده است. هموطنان با موشکافی بیشتری به دنبال جوابی برای پرسش های خود از مسئولین هستند.
«رک و پوست‌کنده اعتراف می‌کنم، نهایت توانایی طب پیشگیری و درمان همین‌ است که در سراسر دنیا و از جمله کشورمان شاهدیم. ادامه راه اگر فقط دست متولیان سلامت باشد، مسیر چیزی شبیه همین است که تا به‌ حال ملاحظه کرده‌اید.»

آیا کارمندان دورکار می شوند؟

موج چهارم کرونا به پایتخت رسید


معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری و سرپایی بیماران کووید۱۹ در تهران، گفت: برای اینکه کاملا متوجه تاثیرات سفرها بر روند بیماری در کشور باشیم حدودا ۱۰ روز دیگر باید صبر کنیم. چیزی که فعلا برای ما مشخص است این نکته است که موج چهارم کرونا به تهران رسیده است.
رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:‌ شواهد بدست آمده از مطالعه وسیع کشوری نشان می دهد؛ رژیم درمانی مبتنی بر داروی ضد ویروس فاویپیراویر تاثیر بالینی موثری در بیماران کووید ۱۹ نداشته است.
دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا از بررسی همه جانبه پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر اعمال محدودیت‌های بیشتر در مرز با یک همسایه غربی در کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی و ارائه گزارش جامع آن برای تصمیم گیری نهائی به ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۱۴۲۰ مبتلای جدید کرونا در کشور و۱۲۳ فوتی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۹۹۹ نفر رسید.