بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رعایت اصول صحیح تغذیه تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به ویژه بیماری کووید ۱۹ دارد. با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های مورد نیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می شود.

امین امینی گفت: به کسانی که هنوز در دوران نقاهت بیماری هستند چون ریز مغزی بدنشان در سطح مطلوبی نیست و حدود پنج تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست داده‌اند، کم اشتها شده و احساس ضعف دارند و بدن آنها با کم آبی مواجه است، روزه‌داری توصیه نمی‌شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد:

آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا از نیمه اردیبهشت ماه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حدود ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از چین به ایران اهدا شده که به دست ما می‌رسد و بدین ترتیب واکسیناسیون فاز اول را تمام کرده و از نیمه اردیبهشت ماه می‌توانیم وارد فاز دوم واکسیناسیون شده و تزریق واکسن را برای گروه‌های دیگر آغاز کنیم.
سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه رازداری از ارکان اجتناب‌ناپذیر ارتباطات در نظام سلامت است، گفت: اطلاعات سلامت بیماران در سامانه های سلامت از جمله ⁧‫«سیب‬⁩» محفوظ خواهد ماند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تاکنون تاکنون ۳۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۳۰۴ بیمار در یک شبانه روز

طبق اعلام وزارت بهداشت با فوت ۳۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۶۵ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا:

اثر واکسن کرونا فقط ۶ ماه است

حمید سوری با یادآوری اینکه ۵۰ درصد مبتلایان و ناقلان ویروس بدون علامت هستند و ۳۰ درصد هم علائمشان بسیار خفیف است و برای درمان مراجعه نمی‌کنند، گفت: یکی از اصولی‌ترین کارهایی که باید انجام بدهیم بیماریابی فعال و قرنطینه کردن آنهاست.
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: در حال حاضر 23 هزار بیمار تالاسمی نیازمند درمان‌های مادام‌العمر هستند که بررسی‌های ما نشان می‌دهد از این تعداد 14 هزار نفر باید واکسن کووید ـ 19 تزریق کنند.
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر شرایط حاد کرونایی در شهر تهران از نزدیک شدن تعداد فوتی های این شهر به حدود 100 نفر خبر داد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۹۱ فوتی و ۲۴۷۶۰ ابتلای جدید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

‌متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با اشاره به ‌علت سردرد در هواپیما گفت: در حال حاضر علت دقیق این موضوع مشخص نیست اما التهاب و دردناک شدن سینوس‌های هوایی در پی تغییر ارتفاع منجر به گشادی عروق و در ادامه سردرد می‌شود.

درحالی روز گذشته یکباره تعداد مبتلایان به ویروس منحوس جهشی قابل توجه راتجربه کرد که به گفته وزیر بهداشت این تازه ابتدای موج شیوع کرونا بعد از تعطیلات نوروزی است.
هیچ بحرانی با بحرانی دیگر حل نشده و قاعدتا بحران کرونا هم با بحران دریافت واکسن کرونا حل نمی‌شود، اما خواست و اراده حل این بحران هم ماجرایی دیگر است که نشانه عدم وجودش در طرح واکسینه بیماران بیماری‌های خاص کاملا مشخص است و احتمالا در طرح واکسیناسیون عمومی، این عدم مدیریت بیشتر از حالا خودش را نشان می‌دهد و فاجعه‌ به بار می‌آورد؛ البته اگر هشدارها نادیده گرفته شود و این روند اشتباه اصلاح نشود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۲۷۴ نفر در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

واکسن کرونا در جهان تنها دو دلار قیمت دارد و اینجا در بازار سیاه ایران قیمتش بین ۴۵ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان است. آن هم به شرط اینکه پیدا کنی. «اینجا که واکسن نیست. باید زنگ بزنم به رابطم توی بیمارستان. اون باید واکسن را بکشه بیرون از اونجا. زمان می‌بره. کار یکی دو روز نیست. عجله که نداری؟»
متخصصان انگلیسی می‌گویند با انجام برخی فعالیت‌های ورزشی می‌توان مانع بروز علایم فشار خون بالا شد. فشار خون بالا باعث افزایش خطر ابتلای افراد به سکته مغزی و حمله قلبی می‌شود.