پرسون از طرح پوچ تزریق واکسن در اتوبوس گزارش می دهد؛

پویش پر هزینه / استقبال سرد از طرح واکسیناسیون سیار

شهرداری تهران به دلیل حجم بالای درآمد، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد همواره در اجرای طرح های ملی، مذهبی، اجتماعی و رفاهی در کشور مشارکت دارد .
تصویر پویش پر هزینه / استقبال سرد از طرح واکسیناسیون سیار

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرداری تهران از گذشته های دور به نهادهای گوناگون دولتی برای اجرای طرح های مختلف کمک می کند، اما در دوره جدید مدیریت شهری تهران علیرضا زاکانی شهردار ضد فساد طرح جهادی واکسیناسیون را در کنار وزارت بهداشت و درمان به اجرا در آورده است.

گرچه مدیریت قبلی تهران نیز مکان ها و تجهیزات گوناگونی را در اختیار طرح ملی واکسیناسیون کرونا قرار داد، اما علیرضا زاکانی با در اختیار گذاشتن مکان های بیشتر و تجهیزات گوناگون به دنبال یک پویش جهادی برای تزریق واکسن کرونا پیش قدم شده است، به طوری که اتوبوس هایی را شهرداری تهران در مناطق گوناگون تهران مستقر کرده تا از این طریق حجم بیشتری از جمعیت کلانشهر تهران واکسینه شوند، اما بازار واکسیناسیون 20 روزی می شود که در جامعه فروکش کرده است .

جمعیت قابل توجهی از هموطنان واکسن کرونا را تزریق کرده اند و طبق گزارش میدانی خبرنگار پرسون بسیاری از سایت های واکسیناسیون روزانه کمتر از انگشتان دست مراجعه کننده دارند، اما در این میان شهرداری تهران اتوبوس هایی را برای پویش واکسیناسیون راه اندازی کرده و در گوشه و کنار معابر اصلی مناطق گوناگون تهران مستقر کرده است، اما جمعیت بسیاری اندکی به این اتوبوس ها مراجعه می کنند.

خبرنگار پرسون برای اینکه این موضوع را بررسی کند به تعدادی از محیط هایی که این اتوبوس های بدون مشتری مستقر هستند مراجعه کرده که در ادامه می خوانید:

رنگ آمیزی میلیونی اتوبوس ها

این طرح های سیار واکسیناسیون اصلا به درد تهران نمی خورد چرا که در کلانشهر تهران در هر محله محیطی برای تزریق واکسن وجود دارد، این نوع ایستگاه های سیار باید برای مناطق دور افتاده و یا برای عشایر وجود داشته باشد، چرا که مردم برای تزریق واکسن به پایگاه محله سکونت خود مراجعه می کنند.

یکی از این اتوبوس ها با رویکرد سایت سیار واکسیناسیون در بزرگراه آیت الله سعیدی جنب ایستگاه آتش نشانی مستقر شده است، یکی از رهگذران در باره این اتوبوس گفت: حدود یک ماه است که این اتوبوس در این مکان مستقر است، اما هیچ مراجعه کننده ای وجود ندارد، چرا که از این معبر رفت و آمد زیادی صورت نمی گیرد.

وی افزود: یکی از هزینه های سنگینی که شهرداری در این طرح انجام داده است این است که کل بدنه اتوبوس را رنگ زده و هزینه بسیار زیادی را برای رنگ آمیزی اتوبوس ها انجام داده است.

این شهروند تهرانی ادامه داد: این روزها در سایت های واکسیناسیون مراجعه کنندگان بسیار اندک شده اند و طبیعتا مراجعه به ایستگاه های سیار تزریق واکسن نیز کاهش پیدا کرده و انتظار این است که شهرداری تهران هر چه زودتر این اتوبوس ها را به خدمات حمل و نقل جامعه برگرداند.

طرح نمادین به طرح اجرایی تبدیل شود

یکی دیگر از محیط هایی که این اتوبوس ها در معابر تهران مستقر شده اند در شرق تهران میدان هفت حوض است، که در این خصوص یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: راه اندازی این نوع سبک فعالیت ها در طرح های گوناگون از جمله طرح واکسیناسیون به عنوان فعالیت بهداشت و درمانی حرکت نمادین به حساب می آید و قرار نیست شهرداری طرح نمادین را به طرح اجرایی تبدیل کند.

وی که خود را رحمتی معرفی کرد، افزود: این طرح های سیار واکسیناسیون اصلا به درد تهران نمی خورد چرا که در کلانشهر تهران در هر محله محیطی برای تزریق واکسن وجود دارد، این نوع ایستگاه های سیار باید برای مناطق دور افتاده و یا برای عشایر وجود داشته باشد، چرا که مردم برای تزریق واکسن به پایگاه محله سکونت خود مراجعه می کنند.

مسئولان نظارتی توجه کنند

این روزها به دلیل وارونگی هوا آلودگی هوا بسیار شدید است و این آلودگی هوا به دلیل کمبود حمل و نقل عمومی و مجبور شدن شهروندان در استفاده از خودروی شخصی است و به دنبال آن ترافیک سنگینی در معابر به وجود آمده است، که انتظار می رود شهرداری تهران بعد از اتمام طرح های خود اتوبوس ها را به ناوگان حمل و نقل برگرداند.

متاسفانه در اجرای طرح ها در مدیریت شهری کمی عجولانه تصمیم گیری می شود و مسئولان ایده پرداز بعد از اتمام طرح خبری از تجیزات نمی گیرند و از سوی دیگر نهادهای نظارتی مانند بازرسی و حراست شهرداری تهران و اعضای شورای شهر نیز به این موضوع توجه ندارند که جا دارد این مسئولان به مسائل به ظاهر کوچک اما قابل توجه ورود پیدا کنند.

372639