مصوبات ستاد کرونا برای مقابله با جهش «اومیکرون»

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مصوبات این ستاد برای مقابله با جهش جدید «اومیکرون» را تشریح کرد.

تصویر مصوبات ستاد کرونا برای مقابله با جهش «اومیکرون»

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین قاسمیچ دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره ممنوعیت سفر مسافران از کشورهای درگیر سویه جدید کرونا گفت: در جلسه ۸۶ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طرح تردد مسافران از مرزهای زمینی و هوایی را به تصویب رساندیم.براساس این مصوبه به وزارت بهداشت این اختیار و تکلیف واگذار شده است که چنانچه کشورهایی با سویه‌های جدید مواجه شدند و سازمان بهداشت جهانی این کشورها را پرخطر معرفی کند، درباره تردد از این کشورها براساس نظر وزارت بهداشت محدودیت‌هایی اعمال شود.

وی با بیان اینکه ما پرواز مستقیم به ۵ کشور آفریقایی درگیر این سویه جدید نداریم، ادامه داد: اما امکان اینکه افرادی با پروازهای غیرمستقیم یا برای سفر به ایران و یا به عنوان ترانزیت به ایران وارد شوند و به کشورهای دیگر بروند، وجود دارد.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: براساس مطالبی که امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد و همچنین براساس تاکید و دستور رییس‌جمهور محترم قرار شد به وزارت راه و شهرسازی ممنوعیت‌ها ابلاغ شود و همچنین از این ۵ کشور مسافری پذیرفته نشود و نسبت به تقویت اقدامات کنترلی در مرزها جهت بحث قرنطینه و تست از افرادی که ممکن است، علائم داشته باشند، اقدام شود. البته برای این موارد نیز قبلا مصوباتی داشته‌ایم و با توجه به شرایط نظارت‌ها سخت‌تر اعمال خواهد شد.

منبع: ایلنا

372830