بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

پیرو دستور شهردار تهران مبنی بر رسیدگی به موضوع واکسیناسیون کرونا و اهمیت پاسخگویی شفاف و فوری به شهروندان و افکار عمومی؛ جلسه رسیدگی به این موضوع امروز پنجشنبه با حضور مسئولان ذیربط شهرداری تشکیل شد و خاطیان تزریق سهمیه واکسن در شهرداری عزل شدند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شرایط این روزهای تهران، گفت: در حال حاضر تهران روزهای تراژیک و بسیار سخت کرونایی را طی می کند. در تهران شرایط تلخی داریم و برای اولین بار از شیوع کرونا تا کنون ظرف ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۱۸۰۰ ابتلای جدید عبور کردیم.
مراسم رونمائی از اولین اسپری ضد کرونای ایرانی با حضور دکتر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، علیرضا زالی رئیس ستاد ملی مقابله با کرونای تهران و پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناری ریاست جمهوری روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در محل بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به کوچ اجباری به آموزش مجازی در دوران همه گیری کرونا، گفت: متاسفانه در این دوران سلامت روان دانش آموزان به هم ریخته و آنها با آسیب های اجتماعی فراوانی مواجه شده اند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: قرارداد خرید بیش از ۹۰ میلیون واکسن کرونا در کشور بسته شده، سهمی که از کوواکس گرفتیم چیزی حدود ۲۱ میلیون، قراردادهای اسپوتنیک وی روسیه ۶۰ میلیون و چین بیش از ۱۰ میلیون دوز بوده و دوزهایی نیز از قبل تحویل گرفته شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی ایمونولوژی نوشت: دانشمندان ایمنی‌ شناسی می‌توانند نقش مهمی در مقابله با این ویروس منحوس و همچنین سایر ویروس‌ها و بیماری‌ها ایفا کنند.
پرسون با نگاهی به وضعیت این روزهای کشور، می گوید:

آقایان، قرار نبود فقط برایمان درد و دل کنید!

فاجعه ویروس کرونا در  سرزمین هزار دو ملت؛ تمام جهان را غمگین ساخته است. فاجعه ای که همه را به این فکر انداخته است که بدتر از این اتفاق، چه چیزی می تواند باشد؟ حال از ساعاتی که پیام وزیر بهداشت کشورمان به وزیر بهداشت هند انتشار یافت طنزی تلخ در حال گسترش است.

رئیس جمهور پس از ارائه گزارش کمیته امنیتی - اجتماعی در خصوص برگزاری مراسم و آیین شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها، تأکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که سال گذشته نسبت به این شب‌ها و مناسک مقدس شب‌های قدر داشتیم، امیدوار هستیم بتوانیم با رعایت کامل همه پروتکل‌ها از این شب‌های گرامی بهترین بهره‌ها را ببریم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار شد:

«ساکتین کرونا» مشخص شوند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری علنی مذاکرات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا را خواستار شد تا برای مردم مشخص شود ساکتین کرونا که خرد جمعی را نادیده می گیرند چه کسانی هستند.
نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به آمار جانباختگان کووید ۱۹ در ایران، نسبت به احتمال ورود کرونای هندی به کشور هشدار داد و گفت: مجوز دادن برای برگزاری برخی مراسم‌ بسیار نگران‌کننده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۴۸ هزار کرونا مثبت در کشور نقض قرنطینه کرده اند، گفت: تا پایان سال ۲۰۲۱ شاید واکسیناسیون دنیا کامل نشود که مدت طولانی است و قطعا این ویروس مرگ و میر و قربانیان بسیار زیادی خواهد داشت.
به‌گفته ویروس شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نگرانی‌ از انتقال ویروس کرونا از طریق حشرات، هیچ مستندات علمی وجود ندارد که حشرات، ناقل ویروس کرونا از فرد بیمار به سایر افراد باشند اما می‌توانند ویروس را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۴۳۴ بیمار در شبانه روز گذشته

طبق اعلام وزارت بهداشت با فوت ۴۳۴ بیمار دیگر، مجموع جان‌باختگان کرونا در کشور به ۷۰ هزار و ۹۶۶ نفر رسید.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آسیب پذیری در مرزهای شرقی از جهت ورود ویروس کرونای هندی وجود دارد گفت که وزارت بهداشت باید فکر اساسی برای استان های شرقی کشور به خصوص استان سیستان و بلوچستان کرده و ترددها را کنترل کند.