بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر در سراسر کشور در همه رنگ بندی‌ها خبر داد و گفت: از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر تردد بین استان‌ها ممنوع خواهد بود.
صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه که مدیریت تولید و فروش واکسن را در این کشور به عهده دارد، اعلام کرد که واکسن تک دوزی «اسپوتنیک‌لایت» به ثبت رسید.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح برنامه وزارت بهداشت جهت واکسیناسیون کرونا برای ایرانیان فاقد شناسنامه و کارت ملی، گفت: در این زمینه مقرر شد از سوی وزارت کشور به این افراد یک کد تعلق بگیرد که ما بتوانیم این کد را به عنوان کد فرد مهمان در سیستم نظام سلامت‌مان ثبت کنیم.
آنتی هیستامین‌ها گروهی از داروها می‌باشند که برای درمان حالت‌های آلرژیک و حساسیت‌ها در مدت‌ زمان کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند و شکل قرص، قطره، شربت و آمپول در بازار وجود دارند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: امتحان پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز است؛ صرف نظراز اینکه زمانش کی باشد، تصمیم گرفته شد که حتما باید حضوری باشد. سایر پایه‌ها امتحانات‌شان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی ماما از ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری به مادران باردار تا ۴۲ روز پس از زایمان در ۳ هزار پایگاه توسط ۶ هزار ماما خبر داد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۳۴۹ بیمار در شبانه روز گذشته

با فوت ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۷۳ هزار و  ۵۶۸ نفر رسید.

از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛

شرایط درمان رایگان اعلام شد

شریعتمداری گفت: درمان همه بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در شهر‌هایی که سازمان، بیمارستان ملکی ندارد در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
درحالی تعداد موارد فوتی ناشی از کرونا مرز ۷۳ هزار نفر را رد کرده که با یک حساب سرانگشتی می‌بینیم ویروس منحوس ماهیانه ۴۸۸۱ نفر از هموطنان را به کام مرگ کشانده و کارشناسان معتقدند پاشنه آشیل مدیریت این شرایط بیماریابی فعال است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق درمورد جزییات واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ در گروه‌های بالای ۸۰ سال، تاکید کرد.
دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، از اقدام فوری و هماهنگ دستگاه ها، برای اجرای کامل و دقیق چهارمین مصوبه شصت و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا ۴ اردیبهشت، برای جلوگیری حداکثری از ورود و شیوع ویروس جهش یافته کرونای هندی به داخل کشور خبر داد.
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه اصناف بیشترین همراهی را در طی ۱۴ ماه اخیر داشته اند؛ گفت: تعداد شهر‌های قرمز در کشور در حدود ۳۰۱ شهر است امیدواریم با روند خوب مدیریت بیماری و ادامه رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف و مردم فهیم این میزان در هفته‌های آتی کاهش پیدا کند.
دبیر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس؛

توزیع رایگان واکسن کرونا مورد تاکید دولت و مجلس است

دبیرکمیسیون بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با بیان این که توزیع رایگان واکسن کرونا، مورد تاکید دولت و مجلس است، گفت: نظارت بر توزیع واکسن کرونا مطابق اولویت بندی با حضور وزیر در کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس تاکید شده است.
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسن کرونا مانند سایر واکسن ها، ایمنی کامل ندارد و افرادی که این واکسن را تزریق می کنند باید همچنان از ماسک استفاده کنند.