بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه هنوز در قله پیک چهارم قرار داریم گفت:در حال حاضر 8 هزار و 500 تخت از 10 هزار تختی که در استان تهران به بیماران کرونایی اختصاص یافته مورد استفاده بیماران بستری قرار گرفته است.
با شناسایی بیش از ۸ هزار مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه به ۴ میلیون و ۸۲۳ هزار نفر افزایش یافته که ۹۲.۱ درصد این افراد تاکنون بهبود یافته‌ و حدود ۲۶۸ هزار بیمار همچنان تحت درمانند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۳۹۴ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تاکید بر آمادگی بسیج در واکسیناسیون عمومی کووید 19، گفت: در آستانه دسترسی به مقادیر بالای واکسن در کشور هستیم و باید تلاش کنیم ابتلا به شدت کاهش یابد تا وقتی واکسیناسیون عمومی آغاز شد، کشور در آرامش باشد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال پشت سر گذاشتن پیک چهارم کرونا در کشور هستیم، گفت: علی‌رغم همه فشارهایی که ویروس موتاسیون یافته آورد در مرحله سرازیری این قله‌های رو به صعود هستیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت: نیروهای بهداشت و درمان، استادان و دانشجویان علوم پزشکی ۱۴ ماه در مبارزه با ویروس منحوس کرونا تن به آتش بلا سپردند و در تنگنای فشار زورمداران خارجی و بی مهری بی وفایان داخلی کاستی ها را با فدای جسم و جان جبران کردند.
توسط هلال‌احمر صورت گرفت؛

ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به ایران

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در کشور توسط این جمعیت از چین به ایران خبر داد.
به گفته وزارت بهداشت در ۱۰ استان به اوج کرونا رسیده ایم و ۶ استان نیز هنوز نشانی از روند نزولی ندارند.در عین حال در هفته اخیر در تهران، افزایش ۴۰.۵ درصدی تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری را شاهد بوده ایم.
تایج یک بررسی چاپ شده در نشریه لانست نشان میدهد: گروه‌های قومی جنوب آسیا در انگلیس طی موج دوم شیوع کروناویروس بیش از سایر گروه‌های اقلیت قومی در معرض خطر عفونت، ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن قرار داشتند.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون یک نوع ایثار است و این ایثار و فداکاری که به منظور نجات جان بیماران نیازمند به خون انجام می‌شود، در ماه مبارک رمضان بسیار با اهمیت است، بنابراین همه مراکز اهدای خون استانی سراسر کشور در شب‌های قدر فعال هستند.
مدیرکل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی:

سرعت واکسیناسیون در مراکز بهزیستی با برنامه ستاد کرونا منطبق نیست

مدیرکل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۴.۶ درصد کل افراد مقیم و پرسنل مراکز بهزیستی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: متاسفانه سرعت واکسیناسیون در این مراکز با برنامه پیش‌بینی‌شده ستاد ملی مدیریت کرونا منطبق نیست.
کمیته تحقیقات کووید۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: واکسن آسترازنکا مجوز استفاده اضطراری را از سازمان جهانی بهداشت کسب کرده و دریافت این واکسن به کنترل اپیدمی، کاهش موارد بستری و مبتلایان حاد کمک می‌کند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال این هفته تمام می شود و هفته آینده واکسیناسیون افرد ۷۵ تا ۸۰ سال و بعد از آن افراد ۷۰ تا ۷۵ سال انجام می شود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت در گفتگو با پرسون:

ایمنی‌ اسپوتنیک وی، دلیل همکاری ایران و روسیه برای ساخت واکسن

یکی از واکسن‌هایی که امروزه رایج شده، در بسیاری از کشورها تست شده و در دو بُعد تاثیرگزاری و ایمنی جواب مثبت گرفته شده است، واکسن اسپوتنیک وی روسیه است. بنابراین طبیعی است که هم در جامعه اروپا و هم در جامعه آسیا میزان تقاضا نسبت به این واکسن افزایش پیدا کند.