بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از فوت 270 هموطن دیگر بر اثر کرونا خبر داد و گفت: مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.
بهت آورترین عوارض برای بدن؛

آدامس نجوید!!

متخصصان در تازه ترین تحقیقات خود می‌گویند جویدن آدامس می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره آغاز فرآیند واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، گفت: جمع‌بندی جهانی بر بازگشایی مدارس است و معلمان از امروز برای بازگشت دوباره به مدرسه از مهرماه آماده می‌شوند.
با وجود عملکرد بسیار ضعیف سعید نمکی در حوزه واکسیناسیون و پیشگیری از افزایش شیوع کرونا وی در جدید ترین ادعای خود بدنبال دادن استراتژی به مسئولان بهداشت هند است.
نمکی بابیان اینکه ما مدت‌ها به دنبال آغاز واکسیناسیون معلمان بودیم گفت: وزیر بهداشت در هیچ کجای دنیا مسئول تهیه واکسن نیست، دیگران می آورند و به او می‌دهند و او باید زیرساخت ها را برای توزیع و تزریق فراهم کند.
سیر معمولاً برای افزایش طعم در غذا استفاده می‌ شود. اما استفاده‌ های سنتی و درمانی خوردن سیر طبخ شده و سیر خام مربوط به دوران باستان است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: واکسیناسیون معلمان از فردا و در روز عید غدیر آغاز می‌شود و هیچ محدودیتی در ارائه نوع و تعداد واکسن نداریم مبنا وزارت بهداشت فهرستی است که آموزش و پرورش در اختیار ما گذاشته.
آمارهای روزانه رسمی منتشر شده از شرایط همه‌گیری در سراسر ایران نشان می‌دهد در تابستان 1400 ظاهرا رقابت‌ با ویروس منحوس نفس گیرتر شده رکوردهای گذشته یک به یک در پیک پنچم با ویروس دلتا با فاصله‌ای معنادار درحال شکسته شدن است.
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها دیگر تخت خالی ندارند حتی بعضی از بیمارستان‌ها جاهایی را تبدیل به بخش کردند.