بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بررسی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد از همه‌گیری در پیک پنجم همه شاخص‌های کرونا روند صعودی به خود گرفته‌اند و افزایش تعداد موارد ابتلا شاخص بستری روزانه بیمارستان‌ها نیز سیر صعودی به خود گرفت و جهشی ۴۹.۶درصدی را تجربه کرد.

ایران در هفته گذشته، هفته سختی را پشت سر گذاشته است. از روزهای سیاه کرونایی گرفته تا پخش تکه هایی از تصاویر هک دوربین های زندان اوین در رسانه ملی، که مردم ایران را در بهت فرو برد. از طرفی وقایع کشور همسایه افغانستان هم از لحاظ احساسی کاملا بر مردم ایران تاثیر گذاشت.
بنا به توصیه سازمان بهداشت جهانی، واکسیناسیون مادران باردار به منظور جلوگیری از بروز خطرات ابتلاء به کووید ۱۹، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته انجام واکسیناسیون مادران باردار واجد شرایط در مراکز کشور، در صورت رضایت وی پس از مشاوره امکان پذیر خواهد بود.
عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران یکی از علل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از بین رفتن اعتماد عمومی مردم عنوان کرد و افزود: مردم احساس می‌کنند که در مبارزه با همه‌گیری کرونا صرفا آنها هستند که باید اقدام کنند و دستگاه‌ حاکمیتی و دولت نقش خود را ایفا نمی‌کند.
کرونا حالا در قامت و شمایل بروز شده، با عزمی جزم تر نسبت به نیاکان خود در به در دنبال قربانی گرفتن است؛دقت کنیم دلتا کرونا بسیار زیرک و گریزپاست؛ اسیر آن نشویم!

در اطلاعیه وزارت بهداشت ژاپن آمده است: این دو مرد که حدود ۳۰ سال داشته‌اند چند روز پس از دریافت دُز دوم واکسن مدرنا فوت کرده‌اند. علت فوت این دو نفر تحت بررسی است.
رییس سازمان غذا و دارو با رد شایعه معتبر نبودن واکسن وارداتی سینوفارم به کشور گفت: تمام واکسن‌های وارداتی به کشور حتما باید علاوه بر کشور سازنده، در چند کشور معتبر دیگر هم سابقه مصرف داشته باشند.
حدود ۶۰ درصد زوج‌های نابارور کنونی، نابارور ثانویه هستند، نابارور ثانویه یعنی زوج‌هایی که بارور بوده‌اند اما به دلایلی همچون سبک زندگی، تاخیر در فرزندآوری، تغذیه و .... قدرت باروری خود را از دست داده‌اند!
فوق تخصص نوزادان گفت: متاسفانه در حال حاضر سویه دلتای کرونا بسیاری از کودکان را گرفتار کرده و به شدت نوزادان و کودکان در معرض ابتلا به این نوع از ویروس کووید ۱۹ هستند.
نقشه رنگ‌بندی جدید کشور از ۶ شهریور به این صورت است که ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.
رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ضمن ارائه توضیحاتی درباره واکسیناسیون مادران باردار علیه کرونا، گفت: فعلا واکسن سینوفارم واکسنی است که تزریق آن به مادران باردار توصیه می‌شود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره اظهاراتی مبنی بر اینکه واردات واکسن سینوفارم از منبعی است که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت ندارد، گفت: آنچه در ایران عرضه شده، دقیقا آن واکسنی است که از سوی این سازمان مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده است.
سرپرست تیم توسعه اپلیکیشن ماسک ضمن ارائه توضیحاتی درباره علت تاخیر در به‌ روزرسانی رنگ بندی های کرونایی در این اپلیکیشن، به انتقادات مردم نسبت به وجود اشکال در بخش تعیین وضعیت سلامت افراد براساس خوداظهاری آنها پاسخ داد.