تزریق دز چهارم واکسن کرونا تا پایان سال

وزیر بهداشت از تزریق یک دز دیگر برای همه افراد جامعه به خصوص افراد بالای ۷۰ سال، بیماران زمینه ای و ایمنی خبر داد‌.
تصویر تزریق دز چهارم واکسن کرونا تا پایان سال

به گزارش سایت خبری پرسون، بهرام عین اللهی در اخبار ۲۱ گفت: رئیس جمهور اولویت خود را تسریع واکسیناسیون و مقابله با بیماری کرونا در نظر گرفتند و همه نهادها و مردم هم نسبت به انجام واکسیناسیون و تزریق آن کمک های زیادی کردند تا بتوانیم رکورد جهانی را نسبت به جمعیت به خود اختصاص دهیم.

به گفته وزیر بهداشت، حدود ۳۰۰ نفر شهید سلامت در کشور داریم و علت موفقیت ایران در تک رقمی شدن آمار کرونا بنابر اظهار تمام سازمان های بین المللی چند عامل بوده است.

اولین عامل حجم بالای واکسیناسیون است که بیش از ۹۰ درصد گروه هدف یک دوز و حدود ۸۵ درصد دز دوم واکسن را زده اند و میزان واکسیناسیون از واکسیناسیون جهانی بالاتر است.

وزیر بهداشت می گوید: دومین عامل مدت کوتاه واکسیناسیون بود که توانستیم حجم بالایی از واکسیناسیون را در زمان کوتاه تزریق کنیم. روزانه رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در روز و ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در هفته را کسب کرده ایم و مردمی شدن واکسیناسیون باعث شد تا حجم زیادی واکسن انجام شود.

عین اللهی گفت: عامل سوم نوع واکسن بود که در کاهش مبتلا به کرونا کمک کننده بود امروزه ثابت شده، واکسنی که از ویروس کشته شده استفاده می شود اثر بخشی بیشتری دارد و واکسن های نوترکیب و پروتئین های نوترکیب مانند فایزر و مدرنا اثربخشی این چنینی را نداشته اند.

او می گوید: در حال حاضر در کشورهای دیگر آمار مرگ و میر کرونا بالاست، طبق گزارش های امروز آمار مرگ و میر در آمریکا ۶۶۰، فرانسه ۱۱۱، آلمان ۲۴۱، انگلیس ۴۰۷ و ایتالیا ۱۵۳ فوت شده داشته اند.

عین اللهی گفت:‌ هفته گذشته تصویب کردیم که همه افراد بالای ۷۰ سال و آنهایی که بیماری زمینه‌ای و ایمنی دارند یک دز دیگر از واکسن کرونا را دریافت کنند؛ چرا که واکسیناسیون از عوامل موثر در کاهش آمار مبتلایان به کرونا بوده است.

وزیر بهداشت می گوید: پیش‌بینی ما این است که همه افراد تا پایان امسال حداقل یک دز دیگر از واکسن کرونا را مجدد دریافت کنند و افراد دیگری که دز دوم و سوم را تزریق نکرده اند هرچه سریع تر به دریافت آن اقدام کنند.

395793