بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۵۹۵ نفر دیگر قربانی کرونا شدند

با فوت ۵۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۱۰۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

معاون ستاد فرماندهی مدیریت کرونا:

منتظر تزریق برند خاصی از واکسن نمانید

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: این تصمیم که منتظر فلان واکسن برند هستیم تا تزریق کنیم بسیار غلط است، زیرا واکسن‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کارایی دارند و عقل سلیم حکم می‌کند در اوج گیری کرونا، با واکسن ۶۰ درصد ایمنی ایجاد کنیم.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برخی مشاغل که واکسیناسیون آنها در مهرماه برنامه ریزی شده، توضیحاتی ارائه کرد.
فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در رودهن افتتاح شد

فرماندار شهرستان دماوند از افتتاح دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در بخش رودهن شهرستان دماوند خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۵۱ هزار نفر در سطح شهرستان دماوند واکسن دریافت کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: برخی علایم و عوارضی که بعد از تزریق واکسن کرونا دیده می‌شود جزو عارضه‌های شایع پس از تلقیح واکسن هستند و بروز آنها طبیعی است و معمولاً عوارض ناشی از آن گذراست و با درمان‌های نگهدارنده بهبود پیدا می‌کند.
مدیر مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: تاکنون هیچ درمان تأیید شده‌ای برای مقابله با بیماری ناشی از کووید-۱۹ وجود نداشته و شمار مبتلایان جدید و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است.
افزایش سه برابری موارد ابتلا به کووید ۱۹ در نروژ نسبت به آنچه که قبلا توسط متخصصان در مورد تعداد موارد ابتلا به این ویروس پیش بینی شده بوده، برنامه‌های رفع محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی‌ها را با هدف تسریع در روند واکسیناسیون در این کشور به حالت تعلیق درآورده است.
رئیس جمهور با اشاره به پیشنهاد تخصیص زمین ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده ایثارگران، گفت: این پیشنهاد را به فال نیک می‌گیریم و خیلی مناسب است که نهضت مسکن‌سازی در دولت سیزدهم با ساخت مسکن برای ایثارگران آغاز شود.
داده‌های جمع آوری شده در انگلستان نشان می‌دهد احتمال بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به سویه دلتای ویروس کرونا دو برابر سویه آلفاست که زمانی در بریتانیا شایع بود.

مقامات ژاپن اعلام کردند پس از کشف یک ماده خارجی در ویالهای واکسن مدرنا، تزریق محموله دیگری از واکسن کووید-۱۹ به حالت تعلیق درآمده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از ماه آینده واکسیناسیون مشاغل اینترنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز می‌شود.