زرشک دوای درد این بیماری ها

خانم ناصری پزشک طب سنتی در این مصاحبه درباره اینکه زرشک چه خواصی دارد در ابتدا اینگونه فرموند. زرشک از نظر طب سنتی ایران کهن سرد و خشک است.
تصویر زرشک دوای درد این بیماری ها

به گزارش سایت خبری پرسون، خواصی که برای زرشک از قدیم گفته اند این است که این میوه و ساقه و برگ و ریشه آن خواص بسیاری زیادی برای انسان دارد.

همچنین زرشک خواص بسیار زیادی برای قلب دارد و همچنین برای سلامت کبد بسیار مفید است. گفتنی است که بیماری های که برای دهان پیش می آید را می توان با دم کردن زرشک و قرقر کردن آن درمان کرد اما باید قبل از انجام این کار با پزشک طب سنتی مشورت کنید. یکی دیگر خاصیت های زرشک رفع خونریزی است مخصوص اند برای افرادی که مشکل بواسیر خونی دارند معجزه می کند.

دکتر ناصری درباره خواص ریشه و ساقه زرشک این چنین گفتند که صفرابر و مسهل است و کبد را نیز پاک و تقویت می‌کند. همچنین ریشه و ساقه این میوه برای هضم غذا بسیار مفید است. اگر مشکل یبوست داشته باشید می توانید از ساقه و ریشه زرشک استفاده کنید به احتمال بسیار قوی مشکلاتان حل می شود.

و از دیگر خاصیت های ریشه و ساقه زرشک درمان بیماری‌هایی مانند زردی ، واریس ، یرقان ، نقرس و روماتیسم بسیار کمک می کند. ریشه و ساقه این میوه فشار خون را پایین می آورد. همچنین ریشه و ساقه زرشک برای ورم طحال ، سوزش ادار نیز مفید می باشد.

خانم دکتر ناصری در پایان درباره خاصیت برگ زرشک هم گفتند برگ زرشگ دارای ویتامین سی است و برای سرما خوردگی و اسکوربوت مفید است.

شما از برگ زرشگ برای درمان آب آوردگی بدن هم می توانید استفاده کنید. همچنین جویدن برگ زرشک برای تقویت دندان و لثه مفید است و قرقره کردن برگ زرشگ برای گلودرد ، آنژین بسیار مفید می باشد. این پزشک طب سنتی در آخر تاکید داشتن حتمان این میوه را در برنامه غذایی خود جا دهید.

397372