روشی برای درمان خستگی آدرنال

زندگی امروزی مملو از خواسته‌های فراوان است، خانه، کار، خانواده، امور مالی و… همگی می‌توانند باعث خستگی غدد آدرنال در بدن شوند.
تصویر روشی برای درمان خستگی آدرنال

به گزارش سایت خبری پرسون، خستگی آدرنال وضعیتی است که در آن غدد آدرنال بر اثر فعالیت زیاد دچار خستگی شده و نمی‌توانند هورمون‌های مورد نیاز بدن را تولید کنند. برخی از استرس‌های شدید که می‌توانند باعث بروز چنین وضعیتی شوند شامل این موارد هستند: ورزش‌های شدید، تلاش بیش از حد برای برتر بودن، کار زیاد و شدید، مشکلات مزمن سلامتی.

خستگی آدرنال می‌تواند مشکلات فراوانی را برایتان به وجود آورد. خستگی، هضم ضعیف، اختلالات خواب، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح قند خون در بدن برخی از این موارد هستند.

گیاهان دارویی و برخی مواد غذایی می‌توانند به تقویت و تحریک کردن غدد آدرنال در بدن شما کمک کنند. در ادامه به معرفی برخی از این گیاهان و غذاها می‌پردازیم. البته قبل از مصرف آنها حتما ابتدا با یک متخصص درباره خستگی آدرنال و مصرف مکمل‌ صحبت کنید.

ریشه شیرین بیان
ریشه‌ی این گیاه یکی از بهترین موادی است که می‌تواند به بازیابی غدد آدرنال و ارتباطات آنها با مغز کمک کند. ریشه شیرین بیان یک شفا دهنده‌ی قدرتمند است که به بدن کمک می‌کند تا با انواع استرس مبارزه کند. این ریشه همچنین به تنظیم سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب و حتی مبارزه با سرطان کمک می‌کند.

برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر ریشه‌ی این گیاه، حتما روزی یک تا دو فنجان چای ریشه شیرین بیان میل کنید. البته فراموش نکنید که مصرف شیرین بیان برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا و نارسایی کلیه مناسب نیست و همچنین با داروهای قلبی سازگاری ندارد.

ویتامین ث
این ویتامین یکی از مواد مغذی بسیار مهم برای غدد آدرنال میباشد. در واقع ویتامین ث به غدد آدرنال کمک می‌کند تا هورمون‌های مورد نیاز بدن برای مقابله با استرس را تولید کنند. هرچه استرس بیشتری تجربه کنید، ممکن است به ویتامین ث بیشتری احتیاج داشته باشید. دوز معمول ویتامین ث برای کمک به غدد آدرنال حدود ۲۰۰۰ میلی‌گرم میباشد. اگرچه این مورد ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد و باید با یک متخصص مشورت شود.

پانتوتنیک اسید
این اسید بخشی از ویتامین‌های ب کمپلس است که برای سلامت غدد آدرنال ضروری می‌باشد. به طور طبیعی این اسید به مقدار زیادی در غدد آدرنال وجود دارد، اما اگر استرس زیاد باشد، ممکن است غدد با کمبود آن مواجه شوند. دوز معمول این اسید برای درمان خستگی آدرنال ۱۵۰۰ میلی‌گرم است که البته باید همیشه به همراه ویتامین ب کمپلکس مصرف شود، زیرا این دو درکنار یکدیگر است که عملکرد مناسبی دارند.

جینسنگ سیبری
از گیاهان رایج در نسخه‌های طب سنتی برای درمان خستگی آدرنال است. مصرف این گیاه سبب می‌شود تا هورمون‌های آدرنال بیشتری در بدن تولید شود. برای درمان خستگی آدرنال به طور معمول دوز مصرف جینسنگ سیبری بین ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم است.

397374