بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

در شرایطی که بسیاری از کارشناسان و مسئولان از کاهش آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخن می‌گویند، این موضوع در شهرستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار و در میان اقشار ضعیف بیشتر نادیده گرفته می‌شود و هنوز پس از 19 ماه که از شیوع کرونا می‌گذرد و جان هزاران نفر را در کشور می‌گیرد، باور این موضوع دشوار است که عده‌ای باوردارند «کرونا دروغ است!» عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان به‌ خصوص در دوران کرونا علت نیست بلکه معلول دو عامل جامعه‌شناختی است.
رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: آمادگی داریم تعداد مراکز تزریق واکسن خود را در کشور به ۵۰۰ مرکز برسانیم تا باری از دوش مجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی برداشته و جامعه هر چه سریع‌تر در مقابل کرونا مقاوم شود. این آمادگی وجود دارد و جمعیت هلال احمر منتظر درخواست نهاد‌های مربوطه است.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا امروز دوشنبه 15 شهریور ماه ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۴۴ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
وزیر بهداشت مطرح کرد:

لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون گفت: اگر روند واکسیناسیون سرعت نیابد در آبان ماه با موج جدید بیماری مواجه می‌شویم.
سازمان جهانی بهداشت نسبت به وررد واکسن تقلبی کویشیلد در منطقه افریقا و جنوب شرق آسیا، هشدار بین المللی صادر کرد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص تولید بازار جهانی واکسن کرونا گفت: حدود نیمی از کل واکسن تولید شده در جهان در چین تولید شده است و البته در این کشور نیز واکسن سینوفارم، حجم عمده واکسن تولیدی و توزیعی را به خود اختصاص داده است.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

موسسه رازی اعلام آمادگی کرد تا پایان آذر 20 میلیون دُز واکسن کووپارس را تحویل دهد و به شرط تحویل، همزمان با فاز سوم انسانی بتواند مجوز مصرف اضطراری را از سازمان غذا و دارو بگیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وعده وزارت بهداشت و درمان مبنی بر تکمیل واکسیناسیون عمومی تا دهه فجر گفت: امیدواریم این اطلاعاتی که مطرح کردند مستند باشد و شاهد انفاقات خوبی باشیم.
بیش از ۲‌ماه از راه‌اندازی خط تولید واکسن اسپوتنیک روسی در ایران می‌گذرد، اما هنوز یک دوز از این واکسن وارد سبد واکسیناسیون کشوری نشده است؛ این در حالی است که روند واکسیناسیون به‌دلیل تامین نشدن به‌موقع وعده‌ها در ماه‌های گذشته بسیار کند بود.

تقریبا ۸۵۰ هزار زن آمریکایی سالانه با کلمه رعب آور سرطان مواجه می شوند و این در حالی است که دو سوم مرگ های ناشی از سرطان در این کشور قابل پیشگیری است.
در بعد اجرائی معاونت طرح و برنامه دانشگاه علوم پزشکی ارتش و ریاست نظام پرستاری تهران بزرگ از مهمترین سوابق زارعیان است که مدیری توانمند و همه جانبه است.
متخصص بیماری های عفونی، سرفه خشک را یکی از علائم بالینی شایع در بیماران بالغ مبتلا به کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: سرفه در ۶۰ تا ۷۰ درصد بیماران با فرم حاد بیماری کرونا گزارش شده است.
طی روزهای گذشته یکی از روزنامه‌های کشور، مطلبی با عنوان «رمزگشایی کیفیت سینوفارم» منتشر کرد که در آن به بررسی شبهاتی درباره میزان اثربخشی واکسن‌های کرونای وارداتی از چین می‌پرداخت.