بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو دلیل کمبود داروی قارچ سیاه را مصرف بالای این دارو در چند وقت اخیر بیان کرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت از واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی در شهریور ماه خبر داد و افزود: تا آخر مهر ماه همه دانشجویان واکسینه می‌شوند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه میزان مرگ و میر مردم کشورمان به دلیل بیماری کرونا، بسیار بالاست و لازم است واکسن به اندازه نیاز کشور، وارد و همه آحاد جامعه واکسینه شوند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره ماجرای ترخیص 13 تن رمدیسیورهای فاسد از گمرک گفت: این مطلب درست نیست، مطالب عنوان شده ناشی از این است که دوستان از ریکال دارو و شرایط و فرآیند آن اطلاعی ندارند و طبیعی است که اطلاعی هم نداشته باشند.
بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۰.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۶۶۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

یک ویروس شناس بیان کرد: با توجه به شیوع روزانه‌ و تعداد بالای موارد مثبت روزانه‌ای که داریم، حداقل در ایران باید روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تست انجام دهیم تا بتوانیم همه موارد را به صورت وسیع شناسایی کنیم. وقتی موارد مثبت و موارد در تماس با افراد مثبت شناسایی می‌شوند، می‌توانیم اقدام مناسب انجام دهیم.
مسئول اجرایی ستاد بحران کرونا در شمال و مرکز لندن عنوان کرد:کرونا به سمت یک ویروس سرماخوردگی معمولی پیش نمی‌رود و با وحشی‌تر شدن، احتمالا تا ۵ سال دیگر هم ماندگار است.
رئیس جمعیت هلال احمرگفت: پس از مکاتبات انجام شده، مقرر شد که یونیسف تعدادی واکسن برای ایمن‌سازی اتباع خارجی ساکن در ایران، در اختیار هلال احمر قرار دهد. هلال احمر نیز به صورت مجزا منابعی را برای واکسیناسیون اتباع خارجی در نظر خواهد گرفت. احتمالا یک میلیون دوز واکسن نیز از سوی یونیسف به ایران اختصاص داده می‌شود تا واکسیناسیون اتباع خارجی آغاز شود.
کارشناس ارشد بیماری‌ها در ایالات متحده درباره احتمال مقاومت سویه جدید مو در مقابل برخی از آنتی بادی‌ها هشدار داد.
استاندار تهران گفت: مراکز ۱۳۵ گانه واکسیناسیون در سطح استان از روز چهارشنبه به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند و نیروهای بسیج، هلال احمر و نیروهای مدیریت بحران شهرداری تهران به کمک کادر درمان می‌آیند.
وزیر بهداشت گفت: روند واکسیناسیون عمومی در کشورشتاب می‌گیرد و تلاش ما این است که روزانه یک و نیم تا دو میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شود و از مرگ و میرهای بیشتر مردم، پیشگیری شود و با تسریع واکسیناسیون می‌توان از موج‌های بعدی بیماری کرونا در کشور جلوگیری کرد.
معاون فنی وزرات بهداشت گفت: درصد بستری شدگان در سن‌های ۵۰ تا ۶۰ سال افزایش داشته است؛ ۶۴ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال هستند. نمودار فوت شدگان نسبت به هفته گذشته ۰.۷ درصد کاهش داشتیم.