بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

نزدیک به سه هفته از شهریور سپری شده است. آمار بالای کرونا در اولین مرور تیترها، مورد توجه هموطنانمان قرار دارد. هنوز واکسیناسیون اکثریت مردم کشورمان عملی نشده است. حال باید دید در هفته های بعدی با ورود محموله های جدید واکسن به کشورمان، آمار بیماران مبتلا به کرونا و یا درگذشتگان این ویروس منحوس، تغییر خواهد کرد؟! وقایع افغانستان هم همچنان در تیررس نگاه های هموطنانمان قرار دارد. مردم ایران با وجود مشکلات گرانی، بیماری و مرگ و میر عزیزانشان، همچنان دیار آشنای افغانستان را می نگرد.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد مراجعان سرپایی به بخش‌های درمانی به زیر ۲۰ هزار نفر در روز رسیده و تعدادبستری در بخش‌های عادی و ویژه نیز کاهش بافته و این امر نشان می‌دهد الگوی بیماری در حال تنزل است.
براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.
مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت اعلام کرد: ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های‌ علمیه سراسر کشور آغاز شد
از سال 1357 تاکنون جمعیت هلال احمر ایران 12 رئیس به خود دیده است که هر کدام در بازه زمان‌های مختلفی بر مسند این سازمان نشسته‌اند. حالا با پرش دولت دوازدهم به دولت سیزدهم بسیاری از افراد منتظرند رئیس جدید این سازمان را ببینند اما او کیست؟
وزیر بهداشت به موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش دچار صدمات شده و باید بپذیریم آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین هموزن حضوری شود و باید به سرعت دانشگاه‌ها آغاز به کار کنند.
کیانوش جهانپور، در پیامی از مجموعه معاونین، مدیران، همکاران وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه به پاس همکاری‌های خالصانه در دوره تصدی ریاست مرکز روابط عمومی ‌و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، قدردانی کرد.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۲۳ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۷۰ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۱۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

رئیس بیمارستان سینا گفت: بیماران بدحالی داریم که در بخش بستری هستند و به دلیل محدودیت‌های ICU متأسفانه امکان اینکه سرویس دهی کامل و ایده آل به آنها را نداریم.

نوزدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه؛ هجدهم شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

مادر مبتلا به کووید19 بسیار نگران سلامتی خود و همچنین سلامتی نوزادش است. سازمان جهانی بهداشت نه تنها می گوید که شیردهی در زمان ابتلای مادر به کووید19، بی خطـر است ، بلکه مادران را تشویق می کند که به نوزادان خود شیر دهند.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آخرین آمار واکسن‌های مصرفی کووید ۱۹ در کشور تا ۱۷ شهریور ماه را اعلام کرد.