بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به سرعت گرفتن مراحل تولید واکسن شرکت‌های داخلی اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز با اخذ مجوزهای لازم به جرگه تولید می‌پیوندند که نویدبخش روزهای امیدوارکننده‌ای برای مهار انتشار کرونا با واکسن‌های تولید داخل است.
بیماران و همراهان آنها از شهرهای مختلف برای درمان به تهران می آیند اما هزینه بالای اسکان در پایتخت آنها را وادار به اسکان در خیابان های اطراف بیمارستان و یا در ماشین می کند.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به انجام واکسیناسیون بر اساس گروه‌های سنی در تهران، تاکید کرد: شهروندان تهرانی باید پس از ثبت نام در سامانه نوبت دهی واکسیناسیون و دریافت پیامک برای تزریق واکسن به مراکز مراجعه کنند.
قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حوزه استان تهران بر اساس آمار تا روز سه شنبه صبح (۲۳ شهریور) مرز تزریق ۲۵۰ هزار دوز واکسن در روز را رد کردیم و این انقلابی در بحث واکسیناسیون در تهران است.
دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور گفت: با توجه به اینکه ما در حال حاضر در پیک کرونا قرار داریم، هر علائم شبه سرماخوردگی به احتمال زیاد کرونا است چرا که ویروس شایع در گردش کووید است و بنا براین شخصی که دچار این علائم شده و همزمان نوبت تزریق واکسنش هم فرا رسیده باید تا بهبودی و رفع کامل این علائم صبر کند و سپس برای تزریق واکسن اقدام نماید و به طور کلی فردی که دچار کرونا شده یک ماه پس از بروز اولین علائمش می‌تواند واکسن بزند.
گروهی از متخصصان بین المللی از جمله کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر اساس بررسی های خود اظهار داشتند: تزریق دُز تقویتی واکسن کروناویروس برای عموم افراد ضروری نیست.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت تا کنون ۳۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۵۵۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
معاون مدیر اجرایی شرکت برکت گفت: در پایگاه اشراق تهران در هرروز امکان تزریق واکسن به 4 هزار نفر را داریم. همچنین طراحی فضای آن به‌صورتی است که به‌صورت هم‌زمان به 36 نفر واکسن تزریق می‌شود و رکورد دار است.
رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم نسبت به همزمانی آنفلوانزا و کرونا در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ هشدار داد و افزود: بی تردید شیوع وسیع آنفلوانزای فصلی همزمان با همه گیری کرونا می‌تواند بیمارستان‌ها و کادر درمان را از پا درآورد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

رسیدن به شرایط پایدار کرونایی، شرط بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

در حال حاضر وضعیت کرونایی کشور پایدار نیست و شاهد این هستیم که در پیک‌های مختلف وضعیت بدتر می‌شود و با این شرایط نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد. مؤلفه مد نظر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها رسیدن به پایداری و امنیت سلامت در سطح کشور است.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

استاد طب سنتی با بیان اینکه بوییدن گلاب، لیمو و اسطوخودوس مفید است، ادامه داد: در وعده صبحانه خوردن مربای به، سیب، بالنگ، هویج، ارده و شیره توصیه می‌شود؛ البته مصرف ارده و شیره هفته‌ای یک روز بهتر است.
باز هم برخی از خواننده‌های لس آنجلسی این بار از لفظ آخرین کنسرت برای تبلیغات خود استفاده کرده‌اند تا مشتاقان خود را به سمت کنسرت‌هایشان بکشانند. آن هم در شرایط شیوع کرونا. این روزها کنسرت خواننده‌های لس آنجلسی در استانبول در حال برگزاری است و چند روز دیگر در ایروان تعداد دیگری از این کنسرت‌ها برگزار می‌شود.