بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آمار وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون در کشور نشان می‌دهد که تا روز گذشته ۲۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
حجاب یک امر اجتماعی است و صفر و یکی نیست. اثرات حجاب یا بی‌حجابی زنان قطعی نیست بلکه مرتبط با برداشت‌های گوناگون مردم است. ضمن اینکه کیفیت پوشش شامل یک طیف وسیع از عریانی تا پوشیدگی از نوع طالبانی است. در حالی که واکسن صفر و یک است. یا واکسن زده یا نزده. اثرگذاری آن نیز قابل سنجش است.
استاندار تهران با اشاره به لزوم واگذاری سامانه نوبت دهی واکسیناسیون به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران ادامه داد: در جلسه فوق العاده ستاد استانی که روز گذشته برگزار شد، تمام ظرفیت‌های موجود برای تزریق روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دز واکسن در استان تهران انجام شد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

زمینه سازی ورود واکسن چینی توسط دولت قبل / سرعت گیری واردات سینوفارم

سرعت واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور افزایش پیدا کرده و روزانه تزریق واکسن به مرز یک میلیون نفر رسیده است، در این میان برخی با نگاه سیاسی به موضوع مهم بهداشت و درمان پرداخته اند که با روی کار آمدن کمتر از دوماه دولت سیزدهم این امر محقق شده است.
مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، درباره چگونگی واکسیناسیون دانش آموزان اظهار داشت: ما از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم که نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کنند. همچنین اطلاعات لازم در خصوص تعداد دانش آموزان و مقطع آن‌ها را به وزارت بهداشت اعلام کردیم.
دیابت از جمله بیماری‌هایی است که اگر به موقع کنترل نشود، ممکن است منجر به عواقب بدی شود که گاهی می‌توان با یک ترکیب ساده گیاهی از این اتفاق جلوگیری کرد.
با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهر‌ها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.
بنابراعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ نفر رسید.
«پرسون» از سردرگمی مشتاقان به سفر اربعین می گوید؛

یک سفر زیارتی و این همه بلاتکلیفی؟!

قیمت های فضایی که برای فروش بلیط برای سفر اربعین حسینی روی سایت های فروش شرکت های هواپییییمایی رفته است شوکه کننده است. ظاهر 30 هزار نفری که برای اربعین عازم عراق خواهند شد با افزایش دوبرابری به 60 هزار نفر خواهند رسید و همین چشم طمع ایرلاین ها را برق انداخته است. آنچنان که سازمان هواپیمایی تا این لحظه نتوانسته آنها را مجاب به کم کردن قیمت ها کند.
جامعه در هفته ای که گذشت؛

سلام روزهای روشن

سرعت یافتن تزریق های واکسن کرونا و ورود محموله های جدید واکسن به کشور موج شادی را در جامعه ایجاد کرده است. از آن سو با نزدیک شدن به ماه مهر، دغدغه تحصیل دانش آموزان و خبرهای پیرامون این موضوع، بر سر تیتر رسانه ها تبدیل شده است.
یک فوق تخصص مهندسی ژنتیک با اشاره به اینکه تمام دریافت‌کنندگان واکسن باید قبل از تزریق، غذای مناسب و کافی بخورند، تاکید کرد که ناشتا واکسن نزنید.