بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره اینکه برای مردم این سوال مطرح است که چرا با وجود دریافت واکسن پیش‌بینی موج بعدی مطرح می‌شود؟ گفت: همه افراد هنوز واکسن نزدند. باید بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه شود تا کنترل موج انجام گیرد. امکان دارد ویروس ژن‌های جدیدی پیدا کند و با توجه به جهش ژنتیکی، حتی واکسن‌های قبلی هم جوابگو نباشند. به همین دلیل است که می‌گویند جامعه باید واکسینه شوند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به نقش پررنگ و موثر دانشجویان در روند واکسیناسیون، گفت: خوشبختانه در استان تهران تا کنون نزدیک به ۲۵ درصد واکسیناسیون توسط دانشجویان داوطلب انجام شده و این مشارکت رو به افزایش است.
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت جزییات غربالگری کرونا در زائران عتبات عالیات و اربعین در مرزهای زمینی و هوایی را تشریح کرد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت گفت: با تسریع واکسیناسیون آمار متوفیان کرونا در پایتخت کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر کمال حیدری را به عنوان معاون بهداشت این وزارتخانه منصوب کرد.
عضو کمیته ملی واکسن کرونا ضمن تشریح آخرین اخبار از تولید واکسن‌های ایرانی‌ کرونا، توضیحاتی درباره چرایی عدم واردات واکسن فایزر (که قرار بود برای خرید آن از منابعی از غیر از آمریکا و انگلستان اقدام شود)، ارائه کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس ضمن تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل بهداشتی بعد از واکسیناسیون گفت: سرعت گرفتن در روند واکسینه شدن مردم نگرانی‌های مردم را کاهش داده اما وزارت بهداشت باید بر ادامه یافتن رعایت دستورالعمل‌ها و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها از اوج‌گیری دوباره کرونا جلوگیری کند
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با ابراز امیدواری نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا به گروه‌های پرخطر از آبان‌ماه سال جاری، علت فوت برخی اعضای کادر درمان علی‌رغم واکسیناسیون کامل را تشریح کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه تمهیدات آغاز آموزش حضوری در مدارس صورت گرفته است، گفت: در کنار اقدامات انجام شده برای واکسیناسیون معلمان، کادر مدارس، والدین و رانندگان سرویس مدارس، لازم است واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای دوازده سال نیز با سرعت انجام شود.
مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های واکسن "فایزر-بیونتک" بعد از ۶ تا ۷ ماه از تزریق دوز دوم به طور کلی از بین می‌روند و کارایی آنها تا ۱۰ برابر کاهش پیدا می‌کند.
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که جلوگیری کردن والدین از تزریق واکسن کرونا، ظلم به کودکان تلقی می‌شود، گفت: واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا می‌تواند ایمنی بخشی زیادی را برای این قشر به همراه داشته باشد.
متخصص آسم و آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، واکسن کووید ۱۹ و آنفلوآنزا را می‌توان به‌صورت هم‌زمان دریافت کرد زیرا هر دو واکسن فاقد ویروس زنده هستند.
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: برخی محدودیت‌ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت‌های مشاغل و اصناف به‌زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد.
سخنگوی جمعیت هلال احمر از ورود ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا طی یک ماه آینده به کشور خبر داد و گفت: با ورود این تعداد، میزان واکسن‌های کرونا به عدد ۱۴۰ میلیون دوز خواهد رسید.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۵ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۴۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۱ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۳۵ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
علی‌رغم افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور و درحالی که روز به روز بر شمار دریافت کنندگان دُز اول واکسن کرونا افزوده می‌شود اما دُز دومی‌های برخی از واکسن‌ها از جمله آسترازنکا برای تزریق این واکسن و یافتن آن با مشکلاتی روبرو هستند.