بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه اگر کودکان واکسینه نشوند، چرخه ویروس ادامه پیدا می‌کند، گفت: البته این موضوع به معنی این نیست که کودکان را واکسن بزنیم و دو ماه دیگر آن‌ها را با همان شرایط قبلی به مدرسه بفرستیم.
دانشمندان می‌گویند می‌توانند توضیح دهند چرا برخی مبتلایان به کرونا دچار ضایعات پوستی شبیه سرمازدگی در انگشتان پا و حتی دست می‌شوند، آنها می‌گویند دو جزء سیستم ایمنی را که در ایجاد این عوارض پوستی نقش دارد مشخص کرده‌اند.
استاندار تهران از واکسیناسیون ۶۶ درصدی در سطح استان تهران با تزریق ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار واکسن دوز اول و ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واکسن دوز اول و دوم خبر داد.
تحلیل «شرایط روانی جامعه ایران بعد از کرونا»، موضوعی است که روانشناسان به شدت نسبت به آن دغدغه و نگرانی دارند، زیرا معتقدند نمی‌توان تصویر شفاف و روشنی از جامعه «پساکرونا» ارائه داد.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۶ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۲ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۳۲ هزار و ۷۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۹۹۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
ولیعهد ابوظبی می‌گوید که امارات متحده عربی بر بحران کووید-۱۹ غلبه کرده و شرایط زندگی به حالت عادی باز می‌گردد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: اینکه اعلام کردند با تزریق ۷۰ درصد دز اول واکسن جشن واکسیناسیون برگزار می‌کنیم منطقی نیست و دز اول واکسن تأثیر بسیار ناچیزی دارد.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طی هفته‌های گذشته در کل کشور آهنگی کاهشی در تعداد موارد جدیداً بستری شده داشتیم که متاسفانه این آهنگ کاهشی در اغلب استان‌ها متوقف شده یا سرعت کاهشی آن کمتر شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت در حکمی، احمد نوربالا، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر بورد روان‌پزشکی را به عنوان دبیر کمیته تخصصی سلامت روان کووید 19 منصوب کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان تهران، در عین حال مزایای اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا را برشمرد و گفت: اگر اطلاع رسانی پیرامون این طرح درست پیش رود و دستگاه‌ها هماهنگ با یکدیگر اقدام کنند فکر می‌کنم کمک بزرگی به مدیریت کرونا و افزایش سریع پوشش واکسیناسیون خواهد کرد.