بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو از اضافه شدن واکسن پاستوکووک به سبد واکسیناسیون عمومی خبر داد و گفت: واکسن پاستوکووک تولید شده بود و مدت ۱۴ روز قرنطینه خود را طی می کرد و امروز اولین پارت از محموله ۶ میلیون دوزی واکسن پاستوکووک آزاد و توزیع شد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه ۲۳۸ بیمار کووید-۱۹ در کشور طی شبانه روز گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند.
به گفته رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، افزایش نسبت جمعیت سالمندی و امید به زندگی به کل جمعیت کشور می‌تواند میزان بروز سرطان در گروه‌های اجتماعی را افزایش دهد.
به گفته یکی از متخصصان سلامت در آمریکا، گرچه در حال حاضر تمرکز بر تزریق هر چه سریعتر واکسن کووید۱۹ به افراد است، اما تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز نباید فراموش شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اطلاعات ارائه شده درخصوص تعداد پزشکان در ایران کاملا اشتباه است، اظهار داشت: اطلاعاتی که اعلام کردم برای سال ۲۰۱۸ است و براساس اطلاعات کنونی، در ایران به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۷.۱ پزشک داریم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴، این عدد به بالای ۱۸ خواهد رسید که تقریبا نزدیک به مطلوب است.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۵ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۱۶ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۱۶ هزار و ۱۲۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۲ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۱۳ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
وزیر بهداشت بیان کرد: تلاش‌های بنیاد برکت برای رفع محرومیت در سراسر کشور، ارزنده بوده است. وزارت بهداشت نیز طرح های زیادی در کشور برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم دارد که نیازمند کمک های بنیاد برکت است.
بذرپاش طی نامه ای به وزارت بهداشت عنوان کرد؛

اهتمام وزیر بهداشت نسبت به شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم

دوازدهمین نامه مهرداد بذرپاش به دولتمردان سیزدهم در راستای تحقق اهداف شعار سال، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قوانین ۷گانه مرتبط با تولید و یادآوری احکام تحقق نیافته و تکالیف قانونی وزراتخانه‌های ۱۹گانه، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.