بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

اگر هنگام تغییر دولت توانستند نظام درمانی کشور را همان‌گونه که تحویل گرفتند مسترد دارند باید برای آنان جایزه تعیین کرد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه شعار روز هوای پاک از طرف سازمان حفاظت محیط زیست «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» نامگذاری شده، روز شمار هفته هوای پاک را اعلام کرد.
مهم‌ترین رکن هر نظام درمانی نیروی انسانی است. این عامل در ایران از چند جهت در حال تغییر است؛ اول مساله مهاجرت است که علل و عوامل گوناگونی دارد.
درخواست رئیس سازمان انرژی اتمی از وزیر بهداشت؛

تولید کیت غربالگری ۵۶ بیماری برای نوزادان

رئیس سازمان انرژی اتمی از تولید کیت غربالگری ۵۶ بیماری در نوزادان خبر داد و گفت: خواهش ما از آقای عین‌اللهی این است که دستور بدهند استفاده از این کیت برای غربالگری نوزادان در کشور آغاز شود.
بنابر تازه‌ترین به‌ روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید ۱۹)، مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف تاکنون به ۷۰۱ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۴۵۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۹۶۸ هزار و ۳۹۴ بیمار نیز تأیید شده است.
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک از بهمن ماه به برنامه ایمن سازی کشور افزوده و واکسیناسیون احتمالا از یک استان آغاز شود و با تامین واکسن در هفته‌های بعد در سراسر کشور انجام شود.
رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به اجباری شدن دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان تاکید کرد که واکسن اول برای افراد بالای ۷۰ سال نیز توصیه می شود.
به گفته عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت، شهریور امسال وزارت بهداشت بخشنامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ و در آن پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری ۱۴۰۲ را مجبور به اخذ وثایقی با ارزش ملکی مشخص کرد.»
معاون آموزشی انجمن داروسازان ایران و رئیس انجمن داروسازان استان ایلام گفت: توزیع دارو در فضای مجازی خلاف قوانین و مقررات، خلاف مصالح درمانی بیماران و مغایر اصول علمی حاکم بر حوزه دارو است و خطر افشای اطلاعات خصوصی بیماران از این طریق وجود دارد.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه هر روز به کشورهایی که در حال توسعه و ترویج طب سنتی در دنیا هستند، افزوده می‌شود، ادامه داد: رتبه جهانی ایران در حوزه پژوهشی رتبه چهارم است.
انتظار می‌رود با توجه به اهمیت موضوع سلامت در کشور، شرایط به ‌گونه ‌ای فراهم شود که نمایندگان با تخصص‌های متنوع‌تری در این کمیسیون شرکت کنند. به این ترتیب می‌توان شاهد تهیه‌ی طرح‌ها و اظهارنظرهای تخصصی‌تری از سوی کمیسیون بهداشت و درمان بود.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان، از رونمایی از ۲۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی جدید دانش‌بنیان در این نمایشگاه خبر داد.
معاون وزیر بهداشت توجه به حوزه بهداشت را از ابتدا، دغدغه دولت سیزدهم و وزارت بهداشت مطرح کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های اجرا شده در حوزه بهداشت، همواره موجب ارتقای سلامت جامعه می‌شود.
روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اعلام کرد، هموطنان فریب تبلیغات غیر واقعی در خصوص اخذ مجوز از وزارت بهداشت، برای فروش صندلی در رشته های پزشکی را نخورند
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در تخصیص اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان از حداکثر توان خود بهره گرفته است، دغدغه‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان کمتر از مجلس نیست.