بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: اوضاع بیمارستان‌های دولتی اصلاً خوب نیست و می‌طلبد وزارت بهداشت هرچه زودتر، اصلاحاتی در روش و شیوه مدیریت این بیمارستان‌ها انجام دهد. زیرا، در غیر این صورت؛ آسیب‌های مدیریت سنتی بیمارستان‌های دولتی، متوجه قشر زیادی از مردم و بیماران خواهد شد که هیچ انتخابی غیر از بیمارستان دولتی ندارند.
متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این‌که فیبروم‌های رحمی، بارداری را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: محدودیت رشد جنین، قطع ناگهانی جفت، زایمان زودرس، زایمان سزارین، وضعیت بریج یا قرارگیری جنین از پا و سقط جنین از جمله عارضه‌های فیبروم در بارداری است
در ایران اگر چه پیوند صنعت داروسازی با بازار جهانی چندان قوی نیست، اما با توجه به حجم بالا و تنوع تولید این صنعت در ایران، شناخت و واکاوی آن اهمیت فراوانی دارد. در این پژوهش صنعت دارویی ایران را از منظر فروش، سودآوری، تجارت خارجی، حجم تسهیلات و تعهدات در سیستم بانکی، تعهدات ارزی رفع نشده، چالش‌های اثرگذار بر این صنعت مورد بررسی قرار گرفته است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در روزهای اخیر مقداری موارد بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش یافته است، گفت: مطابق هر سال، معمولا در بهمن ماه ممکن است پیک کوچکی از آنفلوآنزا را داشته باشیم.
خبر ممنوع‌الخروجی پزشکان و الزام آنها به انجام تعهد خدمت برای خروج از کشور موضوعی است که در روزهای اخیر در فضای مجازی جنجال به پا کرده، اما واقعیت ماجرا چیست؟
وزیر بهداشت با اشاره به مرحله پویش ملی سلامت که در آن ۴۴ میلیون نفر بالای ۱۸ سال غربالگری شدند، گفت: رکورد مشارکت مردم در حوزه سلامت شکست که این نشان از اعتماد آنها به سیستم سلامت دارد.
بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید ۱۹)، مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف تاکنون به ۷۰۱ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۵۴ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۹۶۹ هزار و ۵۶۵ بیمار نیز تأیید شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با داروهای جدیدی که امروزه متداول شده و در دسترس است اثرات قبلی ناشی از بیهوشی در اتاق عمل شامل حالت تهوع و سرگیجه شدید کاهش یافته و یا از بین رفته است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری مراسم اعتکاف سال 1402 را ابلاغ کرد.
انجام جراحی پیشرفته در بیمارستان تأمین‌اجتماعی خاتم الانبیاء(ص) گنبدکاووس؛

تخلیه دیسک با کمک انرژی کوانتوم

با استفاده از یک روش جراحی پیشرفته و با بهره‌گیری از انرژی کوانتوم، فشار‌های عصبی وارده به نخاع مردی 44 ساله که سبب اختلال و محدودیت حرکتی این بیمار شده بود؛ توسط تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان تأمین‌اجتماعی خاتم‌الانبیاء (ص) گنبدکاووس، با موفقیت حذف شد.
شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر رتبه ایران از نظر کیفیت هوا بین کشورهای جهان تصریح کرد: کشور ما به‌ لحاظ کیفیت هوا در مقایسه با سایر کشورها در جهان، رتبه بیست و یکم را بین 131 کشور دارد.
فروش آنلاین دارو از طریق پلتفرم‌های آنلاین مدت‌هاست که به محل بحث و جدل تبدیل شده. مخالفان این اقدام از جمله مسئولان سازمان غذا و دارو این رویه را غیرقانونی می‌دانند. آنها همچنین ادعاهایی را در مورد برخی تخلفات پلتفرم‌ها در مورد قیمت، فروش دارو تاریخ‌گذشته، و ارسال داروی اشتباه مطرح می‌کنند.