بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان گفت: مسئله‌ای که وجود دارد این است که هنوز بیمه سلامت نحوه و زمان پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از ما به تفاوت قیمت یارانه و آزاد شیرخشک را اعلام نکرده است.
سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار شیرخشک برقرار شده است، گفت‌:‌ تنها محل مجاز برای توزیع شیرخشک، داروخانه‌ است.
معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی گفت: تمام تلاش ما معطوف به این موضوع است که بتوانیم تولید داخل را با کیفیت بیشتر داشته باشیم که دستمان برای کاهش واردات باز باشد.
در هم اندیشی پژوهشگران علوم پزشکی؛

رونمایی از چهار داروی جدید با فناوری پیشرفته

چهار داروی جدید با فناوری پیشرفته با حضور وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و چند تن از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شد.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بر اساس آزمایش‌ها، کرونای JN.۱ در کشور ما شناسایی نشده است، گفت: این زیرسویه نیز از زیرشاخه‌های اُمیکرون است و دنیا اطلاعات زیادی از آن ندارد.
بنابر تازه‌ترین به‌ روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید ۱۹)، مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف تاکنون به ۷۰۰ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۵۴ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۹۶۲ هزار و ۳۸۸ بیمار نیز تأیید شده است.
سرپرست اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: ۵۲ دانشگاه سهمیه داروخانه‌های متخلف را حذف کردند که ۶.۵ درصد از داروخانه‌های مورد بازدید را شامل می‌شود. بازگرداندن سهمیه منوط به حسن فعالیت، الزام به ثبت سامانه و رعایت قوانین است.
پرستاران شریف و زحمتکش نیز از همین بازارها و با همین قیمت های سرسام آور نیازهای خود را تامین می کنند. برای ارزیابی ایثار و مهر پرستاران ما کافی است حقوق و درآمد این اقشار شریف را با همکاران اروپایی و آسیایی خود مقایسه کنیم. آنگاه درک خواهیم کرد که حضور آنها در سنگر سلامت خود جهادی مقدس و گرانبهاست.
زیرسویه جدید کروناویروس به سرعت در کشورهای جهان در حال انتشار است، اما خوشبختانه کارشناسان می‌گویند جای نگرانی نیست و افزایش کنونی موارد ابتلا نیز به افزایش انتقال ویروس‌های تنفسی در فصل زمستان نسبت داده می‌شود.
وزارت بهداشت بر آن شده تا هر شش ماه یک بار به معاینه کودکان دارای اختلال رشد پرداخته و در صورت مشاهده بهبود در رشد کودک؛ خانوار همچنان مورد حمایت و پوشش وزارت رفاه قرار می‌گیرند.