بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

متخصص بیماری‌های عفونی، در ارتباط با تزریق دوز سوم واکسن کرونا با توجه به نوع واکسن‌های قبلی که افراد قبلا تزریق کرده اند، توضیحاتی ارائه داد.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۷ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۴ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۶۹۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
به تازگی درمان ضد ویروسی گیاهی برای کووید-۱۹ توسط دانشمندان دانشگاه ناتینگهام انگلستان کشف شده است که در درمان گونه‌های ویروس سارس-کوو-۲ حتی نوع بسیار عفونی دلتا موثر است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۳هزار و ۵۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند؛ کاهش آمار مبتلایان شناسایی شده درحالیست که متاسفانه آمار فوتیهای ناشی از این بیماری در کشور همچنان سه رقمی است.
وزیر بهداشت در پیامی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات شایسته نیروی انتظامی در ایجاد و صیانت از امنیت پایدار و همچنین همراهی ارزشمند این نیرو با برنامه‌های ستاد ملی مدیریت کرونا تقدیر و تشکر کرد.

مدیر پرستاری بیمارستان مسیح دانشوری با ارائه توضیحاتی درباره علائم هشداردهنده بیماری کووید۱۹ و نحوه مراقبت از این بیماران در منزل، گفت: افراد در صورت داشتن علائم کرونا از خود درمانی بپرهیزند.
ایالات متحده واجدین شرایط تزریق دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ را تغییر داد و اکنون تمامی بزرگسالان اجازه دارند این واکسن را دریافت کنند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با هشدار نسبت به شکل گیری پیک ششم کرونا گفت: اگر چنانچه پوشش کافی واکسیناسیون انجام نشود و یا مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند، بی‌تردید پیک ششم کرونا را پیش رو خواهیم داشت.
فرصت طلایی رسیدن به نقطه ایمنی جمعی علیه پاندمی کووید ۱۹، رو به پایان است و هنوز تعداد زیادی از جمعیت هدف کشور دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۷ میلیون و ۷ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۵۶ هزار و ۳۹۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۷۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
وزیر بهداشت گفت: امروز مردم نشان دادند که می‌توانند در ۱۰۰ روز صد میلیون دز واکسن را دریافت کنند و اگر این کار را با امکانات خود انجام می‌دادیم بیش از یک سال طول می‌کشید ولی وقتی گروه‌های مختلف مردم و نیروهای مختلف وارد صحنه شدند، می‌بینیم که حماسه ملی آفریده شد.
بنا بر آمارهای رسمی از تاریخ ۱۵ بهمن سال ۹۹ تا ۲۶ آبان سال جاری تعداد تعداد ١٤٨ میلیون و ۷٨٤ هزار و ٣٠٨ دوز واکسن کرونا، طی ٨٤ محموله، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.
افراد بالای ۶۰سال که هر دو دز خود را واکسن سینوفارم و یا برکت تزریق کرده و ۴ ماه از تزریق دومین دز آن گذشته، برای تزریق دز سوم یا "بوستر "به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.