بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا نیز شناسایی شده‌ که از گونه‌های حیوانی به انسان‌ها انتقال یافته است و منجر به شیوع بیماری‌های فاجعه‌بار مانند اپیدمی آنفلوآنزای اسپانیایی(H۱N۱)، آسیایی(H۲N۲) یا هنگ‌کنگی(H۳N۲) و همچنین اپیدمی جدیدتر یعنی آنفلوآنزای پرندگان H۵N۱ شدند.
کاهش وزن نه تنها با تغییر عادات غذایی، بلکه با افزایش تمرینات ورزشی اتفاق می‌افتد. ورزش منظم، در دستیابی به هدف کاهش وزن بسیار مفید خواهد بود.
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

تاثیر و اهمیت تزریق واکسن کرونا و دریافت دوز سوم تبیین شود

رئیس جمهور تلاش و فداکاری‌های انجام شده در مقابله با بیماری کرونا و کاهش قابل توجه شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و بر ضرورت حفظ، صیانت و بهبود هر چه بیشتر وضعیت بهداشتی موجود تاکید کرد.
وزارت‌ بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۶۰۹ بیمار مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها در یک روز ۳۰۳ابتلای جدید افزایش پیدا کرده است.
یک اپیدمیولوژیست گفت: در صورت وقوع پیک ششم، قله آن در مرگ و میر و بستری به اندازه پیک پنجم نخواهد بود، اما در مورد تعداد ابتلا ممکن است قله پیک ششم فراتر از قله پیک پنجم با سویه دلتا باشد و این احتمال وجود دارد که در آینده رکورد ابتلا به کرونا در کشور زده شود.
معاون درمان وزارت بهداشت توصیه‌های پیشگیرانه و درمان کننده طب ایرانی در کووید 19» را به دانشگاه‌ های علوم پزشکی ابلاغ کرد.
وزارت بهداشت اعلام کرد، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
برخی از این علایم و نشانه ها شامل تورم و بی حسی اندامها، بوی بد دهان (هالیتوزیس)، نفخ و سوء هاضمه، سرگیجه و سردرد، مشکلات دید، یبوست، درد قفسه سینه، خستگی و ضعف مزمن، مشکلات پوستی و آلرژی های غذایی است.
شناخته ترین دارو های ضدتب آسپرین است که از سالیسیلات های موجود در پوست درخت بید و گیاهان دیگر گرفته شده است. اسید سالیسیلیک دمای بدن را پایین می آورد ولی همین ماده باعث می شود تادمای گیاه تا حد معینی بالاتر از دمای محیط شود .دلیل ذوب شدن برف های اطراف برخی گیاهان در وسط زمستان همین سالیسلات ها هستند.
در آخرین روز دی ماه

کرونا جان 20 نفر دیگر را گرفت

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسید.
نرخ‌گذاری پیشنهادی خدمات پزشکی؛

شائبه‌های یک افزایش!

زمزمه‌های افزایش ۶۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پزشکی و شنیدن خبرهای متفاوت قیمت ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، بسیاری از مردم را کنجکاو کرده که بدانند برای سلامتی‌شان در سال آینده چقدر باید هزینه کنند.
دانشمندان اخیراً به مدلی هوشمند از اسکن چشم دست یافته اند که می‌تواند سال‌های زندگی افراد را به سادگی و با نگاه کردن به شبکیه چشم، پیش بینی کند.
عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت:کودکان یکی از گروه‌هایی هستند که در کشور ما معرض ابتلا به کرونا هستند، چرا که ما در سنین زیر ۱۲ سال واکسیناسیون انجام نداده ایم، به همین سبب باید برخی روشها برای محافظت از کودکان در برابر کرونا اندیشیده شود.
استاد دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، با تاکید بر اصلاح سبک زندگی، گفت: رژیم غذایی ناسالم به خصوص مصرف زیاد چربی‌های اشباع و قندهای ساده از عوامل ابتلا به کبد چرب است.