ایمپلنت دندان های آسیاب ( مزایا، مراحل + مدت زمان )

احتمالا وقتی راجع به ایمپلنت های دندانی چیزی می شنوید وحشت می کنید یا ناراحت می شوید در صورتی که ایمپلنت دندان جهت بازسازی و‌ درمان دندان هایی که به هر دلیلی مانند نقص، شکستگی و … استفاده می شوند و اصلا وحشت و‌ ترس ندارند بلکه برای افرادی که تحت هر شرایطی دندانی را از دست داده اند می توانند بسیار خبر خوشحال کننده ای باشند. این ایمپلنت ها را زمانی مورد استفاده قرار می دهند که به هیچ روشی نتوان ریشه و تاج دندان ها را مورد معالجه قرار داد. ادامه این مطلب درباره کاشت ایمپلنت دندان آسیاب است که می توانید از اطلاعات آن بهره مند شوید.
تصویر ایمپلنت دندان های آسیاب ( مزایا، مراحل + مدت زمان )

به گزارش سایت خبری پرسون، ایمپلنت های دندانی با تاج و پایه پشتیبانی می شوند در نتیجه می توان از آن ها برای جایگزینی دندان طبیعی از دست رفته استفاده کرد. ایمپلنت های دندانی مزیت قابل توجهی که دارند، احساس راحتی داشتن به همراه ظاهری طبیعی است. ایمپلنت دندان های آسیاب به شما این اجازه را میدهد که بدون این که به دندان های مجاور آسیبی برسانید این دندان را ایمپلنت کنید. همچنین باید بدانید وجود ایمپلنت در استخوان دندان کشیده شده موجب فرسایش استخوان می شود. برای بازسازی سه دندان از دست رفته میتوان از ۲ پایه ایمپلنت استفاده کرد و نهایتا در ایده عال ترین شرایط از ۴ پایه برای ۲ دندان از دست رفته استفاده می کنند که البته میزان و تعداد پایه ایمپلنت پس از مشاوره با دندانپزشک و معاینه دقیق به شما پیشنهاد می شود.

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان آسیاب را دارید و می خواهید درباره هزینه ایمپلنت خود مطلع شوید و مشاوره رایگان دریافت کنید، می توانید از صفحه (https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

روش ایمپلنت دندانی که در گذشته برای بیماران انجام می شد، پیچیده تر از روش های کاشت ایمپلنت دندان به سبک امروزی بود، در گذشته ایمپلنت دندان فقط در بیمارستان ها انجام می شد و زمان انتظار طولانی بود، اما امروزه ایمپلنت دندان به عنوان یک درمان بسیار ساده شناخته می شود.

مهم ترین مزیت ایمپلنت دندان آسیاب

ایمپلنت های دندانی علاوه بر مزایایی هم چون زیبایی و‌افزایش اعتماد بنفس و سهولت در غذا خوردن از مزایای دیگری نیز بهره مند هستند که به شرح زیر می باشد:

از آسیب رساندن به دندان های سالم مجاور جلوگیری می کند

پس از کاشت ایمپلنت بجای استخوان فک که پس از کشیدن دندان تحلیل می رود، با کاشت ایمپلنت لثه تا جایی که ایمپلنت های دندانی قرار دارند عقب نشینی می کنند و از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می کنند. در این روش کاشت ایمپلنت، پایه ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می شود و از همین رو با دندان طبیعی هیچ تفاوت خاصی نخواهد داشت. این روش راه حل بلند مدت و ثابتی به شمار می رود که از نظر دوام و کیفیت بهتر از گزینه های دیگر می باشد.

مدت زمان درمان دندان آسیاب

ایمپلنت های دندانی به راحتی جایگزین دندان های طبیعی می شوند و به روشی که تنها در یک‌جلسه جایگزین دندان های طبیعی می شوند روش ایمپلنت فوری می گویند. با این حال، کاشت فوری زمانی که استخوان فک به دلیل ضعیف بودن فک و کم بودن میزان استخوان یا نیاز احتمالی به روش های پیشرفته ایمپلنت مانند لیفت سینوس مناسب نباشد ، می تواند خطرناک باشد نهایتا باید بدانید که کاشت ایمپلنت دندان بستگی به تراکم استخوان دارد.

این یک روش معمولی در روند کاشت ایمپلنت دندانی است، در این روش درمان در دو ویزیت به فاصله ۳ ماه صورت می گیرد. در این روش دندانپزشک متخصص در یک جلسه پایه ها را درون استخوان فک ‌قرار می دهند و پل ها را دقیقا سه ماه پس از کاشت ایمپلنت ها کاشت می کنند.

عوامل تاثیر گذار بر موفقیت ایمپلنت

عوامل زیادی در طول درمان و بهبودی ایمپلنت ها تاثیر بسیار زیادی دارند که این موارد از قبیل زیر می باشند:

· تراکم استخوان

· عرض و ارتفاع استخوان

· پایداری اولیه ایمپلنت ها

· سلامت بدن (دیابت می تواند خطر شکست ایمپلنت را در دوران نقاهت افزایش دهد)

· وجود عفونت یا ضایعات در محل جراحی

· نیاز به روشهای پیشرفته ایمپلنت

· پیوند استخوان

مراحل ایمپلنت دندان آسیاب

دکتر دندانپزشک ابتدا فک بیمار را با تزریق بی حسی بی حس می کند و سپس با سوراخ کردن استخوان فک با استفاده از ابزار مخصوص استخوان فک را آماده کاشت ایمپلنت می کند. ایمپلنت هایی که قرار است روی آن ها تاج موقت نصب می شود را درون استخوان فک قرار می دهد و پس از این که پایه ها درون استخوان فک محکم شدند سپس روکش های اصلی ایمپلنت را روی آن قرار می دهند. همچنین باید بدانید که برای کاشت ایمپلنت باید در زمان تعیین شده به دندانپزشک مراجعه فرمایید.

همچنین باید بدانید بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندانی ممکن است دچار درد در ناحیه کاشت شوید که طی یک الی دو روز این درد از بین میرود. همچنین در همین زمان تورم دندان ازبین میرود. بعد از کاشت ایمپلنت دندانی باید از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید تا محل زخم دچار عفونت نشود و همچنین بعد از کاشت باید از دهان شویه استفاده کنید تا بهداشت دهان به خوبی رعایت شود. به همین منظور جهت مراقبت های بیشتر اگر شغلتان آزاد نیست پیشنهاد می شود چند روز مرخصی از محل کار خود بگیرید تا بتوانید بهتر این موارد را رعایت کنید و روند بهبودی را سرعت بیشتری بخشید. همچنین این نکته فراموش نشود که بعد از کاشت باید از کشیدن سیگار اجتناب نمایید، استفاده ابزاری از دندان های ایمپلنت شده خود نکنید و فقط غذاهای نرم، ولرم و آبکی بخورید.

هنگامی که دندان های خود به ویژه دندان های آسیابتان را به هر دلیلی از دست می دهید می توانید با ایمپلنت دندان آسیاب از رویش ناصحیح و کج دندان ها جلوگیری کنید. در این مقاله به توضیح کامل انواع ایمپلنت و مزایای استفاده از آن پرداخته ایم و شما می توانید با توضیح مراحل کاشت دندان به روش ایمپلنت و مقالات تخصصی دیگر در مورد کاشت ایمپلنت دندان اطلاعات خود را به روز و بیشتر کنید. در نهایت با مطالعه تمام این موارد و وطالب باید به یک دندان پزشک متخصص ایمپلنت مراجعه فرمایید تا بیشتر و بهتر شمارا راهنمایی کند و از همه ی جوانب مانند جنس ایمپلنت، روش کاشت و مراقبت های بعد و قبل شما را کاملا مطلع کند تا بتوانید یک تصمیم درست اتخاذ کنید.

منابع: : Is a Molar Dental Implant Right For You? ، ایمپلنت دندان چیست ؟

503858