بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزارت بهداشت اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱هزار و ۹۹۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
سوت آغاز پیک ششم کرونا را وزیر بهداشت به صدا درآورده است. این پیک با جان‌گیری اُمیکرون، رنگ‌های قرمز و نارنجی را به نقشه کرونایی کشور بازگردانده و 40 روز پس از شناسایی نخستین مورد مبتلا به این سویه در کشور، بالغ‌بر نیمی از موارد بیماری، به اُمیکرون اختصاص دارد و حالا این جدیدترین نسخه جهش‌یافته کرونا، جایگزین دلتا شده است.
اپلیکیشن ماسک ضمن هشدار به افزایش مبتلایان نوشت: یکی از تجربیات ناموفق در موج‌های قبلی کرونا به تعویق انداختن وضع محدودیت‌های جدی بود تا جایی که عملا کار از کار گذشته بود.
نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: با تصویب در ستاد ملی کرونا و تاکید سازمان امور استخدامی تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای تمامی اصناف اجباری است.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: چنانچه فردی علائم کرونا امیکرون داشت از زدن واکسن خودداری کند چراکه ممکن است علائم بیماری را تشدید کند.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تنها ۱۰ دقیقه ورزش در روز می‌تواند برای افراد بالای ۴۰ سال بسیار سودمند و مفید باشد.
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه سویه اومیکرون بیشتر بخش فوقانی سیستم تنفسی را درگیر می‌کند تاکید کرد: نباید در این مساله ساده‌انگاری شود چرا که ممکن است برای یک نفر با یک سرماخوردگی ساده هیچ اتفاقی نیفتد اما برای دیگری عواقب خوبی در پی نداشته باشد.
کوچک کردن بینی بدون جراحی کوچک کردن بینی یکی از مواردی است که بسیاری از افراد و به ویژه جوانان به دنبال آن هستند و از جراحی برای کوچک کردن بینی استفاده می کنند.
در فضای مجازی اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که تزریق دوز اول واکسن آسترازنکا برای همه گروه‌های سنی در مشهد ممنوع شده است. در پی انتشار این خبر شایعاتی منتشر شد که مرگ به دلیل تزریق آسترازنکا علت اتخاذ این تصمیم از سوی مسئولان در مشهد بوده است.
واریانت اُمیکرون در شرایطی کشور را فرا گرفت و به سویه غالب تبدیل شد، که ما باید بدانیم این سویه، همان‌ گونه‌ی جهش یافته کروناست و همان‌طور که پنج پیک کرونا را پشت‌سر گذاشته‌ایم، پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در کنار حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین روش برای مقابله و رشد و تکثیر آن است.
روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۱هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
برخلاف تصور جهانی مبنی بر خفیف بودن سویه اُمیکرون، اما اکنون بر اساس مستندات علمی اعلام شده است که بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در برخی کشورها، حتی بیش از سویه دلتا گزارش شده است.
دانشمندان علوم پزشکی در ووهان چین نسبت به سویه جدیدی از کووید موسوم به "NeoCov" هشدار دادند که پیش بینی می شود سرعت انتقال و میزان مرگ و میر ناشی از آن بالا باشد.

عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با اشاره به اینکه اومیکرون تا ۸۰ درصد موارد بدون علامت است افزود: علائم آن شبیه سرماخوردگی است.
معاون وزارت بهداشت گفت: با تاکیدی که سازمان امور استخدامی انجام می‌دهد و بعد از تصویب در ستاد ملی، تزریق دز سوم واکسن هم اجباری می‌شود
وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶هزار و ۷۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۳ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.