در مراسمی با حضور وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد؛

بهره‌برداری از شش پروژه توسعه خدمات در بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی امروز سه‌شنبه هفتم شهریور در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای و نوسازی بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد، مدل همکاری و هم‌افزایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین‌اجتماعی در اداره این بیمارستان آموزشی و خدماتی را مدل موفقی در زمینه عمق بخشی به خدمات تخصصی درمان از سوی وزارت بهداشت و درمان و عمق‌بخشی به خدمات اداری و پشتیبانی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و خواستار توسعه این همکاری در زمینه تأمین نیروی تخصصی موردنیاز سایر مراکز درمانی ملکی این سازمان برای ارتقای سطح خدمات این مراکز شد.
تصویر بهره‌برداری از شش پروژه توسعه خدمات در بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید دکتر لبافی‌نژاد تهران، به‌مناسبت هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران و نیز مدیران و کادر درمان بیمارستان لبافی‌نژاد برگزار شد.

در این مراسم، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان لبافی‌نژاد به عنوان یک بیمارستان پرکار با درصد اشغال تخت بیش از 90 درصد نمونه یک کار جهادی شناخته می‌شود. به این واسطه تعامل و همکاری وزارت بهداشت و سازمان تأمین‌اجتماعی در این مدل موفق، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که پروژه‌هایی که امروز در مرکز درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد افتتاح می‌شود حاصل زحمات فراوان در مجموعه کادر درمان و سازمان تأمین‌اجتماعی است، از تلاش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه توسعه ظرفیت‌های درمانی تقدیر و ابراز امیدواری کرد همکاری و هم‌افزایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه سلامت کشور بیش از پیش تقویت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در حوزه قدرت نرم توان و ظرفیت بالایی دارد که محصول نیروی انسانی متخصص و متبحر کشور است.

وی افزود: به تازگی اولین شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران را در کشور عراق راه‌اندازی کردیم. هزینه کامل این مرکز دانشگاهی توسط دولت عراق پرداخت شد و پشتیبانی نیروی انسانی آن توسط کشور ما صورت می‌گیرد. علاوه بر این در سال جاری یک میلیون و 200 هزار دلار ارزآوری گردشگری سلامت را در کشور ثبت کرده‌ایم که از آثار قدرت نرم در بخش سلامت است.

دکتر عین‌اللهی با تأکید براین‌که ما امروزه به دانشمندانی نیاز داریم که دیپلمات کشور محسوب شوند و با توجه به صرف هزینه‌های کشور برای این افراد، تعهد کامل به کشور داشته باشند، گفت: کادر درمان بیمارستان لبافی‌نژاد بسیار کارآمد هستند و به این واسطه، این بیمارستان در سطح کشور به‌عنوان یک مرکز نمونه شناخته می‌شود.

وی با تقدیر از خدمات رایگان این بیمارستان به بیمه‌شدگان و با اشاره به نوسازی و تعمیرات کلینیک دندانپزشکی بیمارستان لبافی‌نژاد، گفت: هزینه‌های بالای خدمات دندانپزشکی یکی از مشکلات حوزه درمان است که باید برای آن و تسهیل دسترسی مردم به این خدمات چاره‌اندیشی کرد.

همکاری وزارت بهداشت و سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه می‌یابد

براساس این گزارش، در این مراسم میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای دولت و شهدای مدافع سلامت، گفت: حرفه مقدس پزشکی، حرفه‌ای است که چون از مظاهر صفات خداوند متعال و موضوع آن نجات جان مردم است، از اهمیت و قداستی ویژه برخوردار است و فضیلتی دارد که این فضیلت را کادر درمان که از نزدیک درگیر رسیدگی به بیماران و افراد نیازمند و نجات مردم هستند، بهتر از دیگران درک می‌کنند.

موسوی افزود: آغاز هفته دولت مقارن با روز پزشک بود که به نوبه خود از پزشکان محترم و کادر و زحمات و فداکاری و ایثارگری همه مدافعان سلامت تشکر می‌کنم. در بیمارستان لبافی‌نژاد که امروز چندین طرح توسعه خدمات در این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد، روزانه بالغ بر 90 عمل جراحی سنگین انجام می‌شود و انجام این تعداد عمل جراحی در هر روز در بیمارستانی با حدود 230 تخت بیمارستانی، بار سنگینی را بر دوش کادر تخصصی و پشتیبانی این مرکز قرار داده که از تلاش همه همکاران این بیمارستان به سبب این عملکرد عالی سپاسگزاریم. همه ما باید شکرگزار این خدمات و نعمات باشیم و وظیفه داریم از خدماتی که در این مرکز درمانی خاص به‌شکل ویژه به مردم ارائه می‌شود، قدردانی کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: حمایت و پشتیبانی و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و به‌ویژه حمایت و نگاه راهبردی شخص وزیر محترم بهداشت و درمان که همواره توجه ویژه‌ای به این بیمارستان داشته‌اند، قابل تقدیر است و به‌عنوان مسئول سازمانی که متولی ارائه خدمات به بالغ بر 50 درصد از جمعیت کشور است، از اقدامات بسیار بزرگ و انقلابی و تحولی و جهادی این وزیر اندیشمند و فرزانه تشکر و همه دست‌اندرکاران نظام سلامت که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور رقم زده‌اند، تشکر می‌کنم.

موسوی ادامه داد: در تبیین و تشریح دستاوردهای نظام در حوزه اجتماعی و بخش سلامت بسیار کم‌کاری شده و خدماتی که در حوزه درمان کشور ارائه می‌شود، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. براساس آماری که اخیراً اعلام شده، اکنون وزارت بهداشت 60 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت و اجرا دارد. مجموع تخت‌های بخش درمان تأمین‌اجتماعی در کل کشور از ابتدای فعالیت این سازمان تاکنون حدود 10 هزار تخت است در حالی که 6 برابر این عدد، در دولت مردمی و انقلابی در حال ساخت است که این جای تقدیر دارد.

او در ادامه اضافه کرد: اتفاقات بسیار بزرگ و ارزشمندی که در دوران کرونا از سوی متولیان سلامت رقم خورد، اثر مدیریت جهادی در این حوزه است و همه ما قدردان تلاش‌های فداکارانه و خالصانه همه دست‌اندرکاران ایثارگر این بخش هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بیان کرد: ما در سازمان تأمین اجتماعی گاهی در تعاملات خود با نظام سلامت، ناخواسته و به سبب اقتضائات مدیریتی و مالی، سختی‌هایی را به حوزه سلامت و فعالان این حوزه به واسطه برخی تأخیرها در پرداخت‌های‌مان تحمیل کرده‌‎ایم؛ اما اگرامروز مفتخر هستیم که در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی از برخی سختی‌ها و مشکلات بزرگ عبور کرده‌ایم، بخشی از آن ناشی از همکاری خوب و تحمل سختی‌هایی است که با حمایت وزارت بهداشت و درمان صورت گرفت.

وی افزود: وقتی سازمان را تحویل گرفتیم برای پرداخت 27 هزار میلیارد تومان مستمری ماهانه بازنشستگان، هرماه حدود 4 تا 5 هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت که از طریق استقراض از بانک تأمین می‌شد؛ به‌نحوی‌که از از سال 99 تا 1400 به این واسطه حدود 106 هزار میلیارد تومان استقراض و اضافه برداشت از بانک ایجاد شده بود. امروز با تحمل برخی سختی‌ها توسط همکاران حوزه سلامت و همکاری همه دستگاه‌ها، موفق شده‌ایم در 5 ماه از سال، انجام تعهدات سازمان را بدون ریالی استقراض پشت سر بگذاریم و با اصلاحات تحولی و مدیریت منابع، به سمتی می‌رویم که بعد از سال‌ها از وضعیت ناترازی منابع و مصارف ماهانه خارج شویم و حتی امیدواریم که در آینده شاهد تراز مثبت در این زمینه باشیم.

موسوی تأکید کرد: در دو سال گذشته 106 هزار میلیارد تومان تسویه مالی با سیستم بانکی محقق شده است که اثر مالی آن جلوگیری از تحمیل 25 هزار میلیارد تومانی است که باید سالانه به‌عنوان سود تسهیلات دریافتی از نظام بانکی پرداخت می‌شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در کنار برنامه‌ریزی و اقدام برای مدیریت ناترازی منابع و مصارف، توسعه خدمت هم در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه بوده و هست و امروز بالغ بر 133 پروژه اجرا، ساخت و طراحی را در سطح کشور در حال ساخت داریم که 55 مورد از آنها در حال ساخت است.

وی ادامه داد: سال 1400 در اغاز این دولت، حدود 4 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی اعتبار اختصاص یافته بود که امروز این رفقم به بالغ بر 11 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

موسوی همچنین گفت: در طرح دارویار که از طرح‌های ملی و مهم وزارت بهداشت ودرمان است، سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری نزدیک داشته است و بالغ بر 400 قلم داروی جدید با اجرای این طرح، به فهرست داروهای تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی افزوده شده است.
‎وی اضافه کرد: مدل موفق همکاری وزارت بهداشت و درمان و سازمان تأمین اجتماعی در اداره بیمارستان دکتر لبافی‌نژاد، مدلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در سایر مراکز تکرار شود. درخواست همیشگی ما از وزارت بهداشت و درمان کمک این وزارتخانه به سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه تأمین نیروی انسانی متخصص بوده است. مدل همکاری این دو نهاد در بیمارستان لبافی‌نژاد، مدل موفقی است که در این مدل، عمق تخصصی خدمات سلامت از طریق وزارت بهداشت تأمین شده و عمق پشتیبانی از طرف سازمان تأمین‌اجتماعی پیگیری و اقدام شده است.

بیمارستان لبافی‌نژاد؛ مدل موفق مرکز درمانی کشور

دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این آیین گفت: بیمارستان شهید لبافی‌نژاد مدل منحصربه‌فردی در کشور در زمینه همکاری و هم‌افزایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب می شود.

وی گفت: با توجه به دستاوردهای مهمی که در سال‌های اخیر در این مرکز درمانی حاصل شده، این مدل را در واقع باید مدلی موفق در حوزه درمان دانست که ماحصل آن ارائه خدمات با کیفیت به جامعه به‌ویژه بیمه‌شدگان تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی است.

دکتر زالی تأکید کرد: این مرکز درمانی در حوزه خدمات چشم پزشکی، اورولوژی و عفونی خدمات گسترده به مراجعان ارائه می‌دهد و با افتتاح پروژه‌های نوسازی شده، توسعه خدمات را در این بیمارستان شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همکاران ما در این مرکز درمانی از سرآمدان فضای درمانی کشور محسوب می‌شوند. بیمارستان لبافی‌نژاد را باید امروز به‌عنوان یک قطب خدمات درمانی کلیه به شمار آورد. همچنین در حوزه‌های پیوند قرنیه و تحقیقات عفونی نیز این مرکز درمانی از نمونه‌های موفق در کشور است و علاوه بر این، این مرکز درمانی را باید یکی از مراکز ممتاز در حوزه آموزش پزشکی دانست.

توسعه و تقویت خدمات درمانی بیمارستان لبافی‌‌نژاد

‎دکتر بابک عدلی، مدیرکل درمان تامین‌اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به این‌که پروژه‌های افتتاح‌شده در بیمارستان لبافی‌نژاد، خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی را تسهیل و تقویت خواهد کرد، افزود: بیشترین تعداد پیوند کلیه در سنوات گذشته در این مرکز درمانی انجام شده است و بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی بهترین خدمات را از این مرکز درمانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مجدد بیمارستان هدایت بعد از احداث ساختمان جدید در ماه‌های گذشته، توسعه بیمارستان فیاض‌بخش در آینده نزدیک و افزایش تخت‌های بیمارستانی آن به 550 تخت و آغاز به کار طراحی و ساخت مراکز درمانی در شهرهای رودهن، ملارد و دماوند در ماه‌های آتی، از اقدامات اداره‌کل درمان تأمین‌اجتماعی تهران به شمار می‌رود.

دکتر عدلی با اشاره به اینکه 40 مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در استان تهران مشغول ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستند، گفت: امیدواریم که با بهره‌بردای از پروژه‌های درمانی تامین‌اجتماعی، رشد و ارتقای خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش را شاهد باشیم.

بهره‌برداری از 6 پروژه با هزینه 36 میلیارد تومان و یک میلیون یورو

دکتر محمدحسین سلطانی، رئیس بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد در این مراسم گفت: امروز 6 پروژه در این بیمارستان با هزینه ریالی 36 میلیارد تومان و هزینه ارزی یک میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد که ماحصل بیش از 10 ماه تلاش شبانه‌روزی در بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد است.

وی افزود: حمایت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، بیمارستان لبافی‌نژاد را در کشور و منطقه در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.

دکتر سلطانی گفت: مرکز جراحی‌های سرپایی بیمارستان با اعتبار 11.5 میلیارد تومان راه‌اندازی شده و بخش پزشکی هسته‌ای نیز با افزایش 86 متری فضا و نصب دستگاه‌های پیشرفته به بخشی تشخیصی و درمانی تبدیل شده است. برای راه‌اندازی بخش سی.تی.اسکن بیمارستان نیز 286 هزار یورو هزینه شده است.

رئیس بیمارستان شهید لبافی‌نژاد در ادامه افزود: کلینیک دندانپزشکی این مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی، با ظرفیت پذیرش روزانه بیش از 200 بیمار با تعداد 4 یونیت آغاز به کار می‌کند.

508684