بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون بهداشت ستاد کرونای استان تهران ضمن تشریح وضعیت بیماری در پایتخت، گفت: با توجه به سرایت‌پذیری بالای سویه اُمیکرون ویروس کرونا و مدت قرنطینه کوتاه‌تر آن، زمان کافی برای اخذ تست PCR وجود ندارد؛ بنابراین اگر پاسخ رپید تست یک فرد، دو بار متوالی در یک ۲۴ ساعت منفی شود، می‌توان گفت که کرونا ندارد و این کار در دوره پیک می‌تواند جایگزین PCR شود.
کاهش شدت بیماری و تعداد مرگ و میر نتیجه تزریق واکسن کرونا است/ 5 ماهه 134 میلیون دز واکسن تزریق شد
گروه استان‌ها-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون جلو ویروس اومیکرون را نمی‌گیرد، اما می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد با این حال در طول پنج ماه گذشته ۱۳۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: زیرسویه امیکرون به سرعت جایگزین امیکرون می‌شود و افراد واکسینه نشده در خطر هستند.
برای پانسمان زخمهای دیابتیک‌، عسل و نمک را به‌نسبت ۳ به ۱ باهم مخلوط کنید و پس از شست‌وشوی خوب زخم دیابتی از این ترکیب در ناحیه زخم موردنظر پانسمان کنید؛ استفاده از عسل در درمان انواع زخمها کاربردهای زیادی دارد که در این مطلب توضیح داده شده است.
سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی از مشهد به تهران با موفقیت انجام شد.

درمان تبخال روش‌های مختلفی دارد. اکثرا تبخال روی لب میزند. اما به سراغ جا‌های دیگری از بدن هم می‌رود. یک روش برای درمان تبخال استفاده از سیر نصف شده است که باید آن را روی تبخال قرار دهید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران:

حداکثر تا شنبه آینده محدودیت‌های جدید اعلام خواهد شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید براینکه چیزی که مشخص است محدودیت‌های اجتماعی باید مجددا برگردد، عنوان کرد:بر این اساس ستاد ملی در جلسه شنبه این مسئله را به شکل فوق‌العاده‌ بررسی می کند.
شکل پاها بیماری های پنهان در بدن را نشان می دهد، راه تشخیص بیماری و سلامتی بدن از روی فرم پا و خطوط روی ناخن مدتهاست که مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر «درد دندان» شدید باشد بهتر است هرچه زودتر به دندان پزشک مراجعه کنید چون سلامت دهانتان در خطر است. با این حال بعضی از دندان دردهای خفیف را می توان در منزل درمان کرد یا تا زمان مراجعه به پزشک، آن را تخفیف داد.