بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان کرونایی و اورژانس تنفسی آماده ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا است.
امیکرون، هر چند علائم شدیدی بروز نمی دهد ولی اصطلاحاً آب زیرکاه است؛ یعنی اگر بی توجهی کنید، ممکن است زمانی به خود بیایید که ویروس پیشرفت کرده و کار درمان سخت تر شده است.
وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۰۶ نفر از آنها بستری شدند.
بهرام عین اللهی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در آمادگی صد درصدی قرار دارند، گفت: امروز دیگر نیازی به تست پی سی آر نیست و اگر شخصی دچار سرماخوردگی می‌شود احتمال ابتلا به امیکرون وجود دارد.
دبیرکل خانه پرستار کشور گفت: در حالی که هم اکنون کشور به جذب حداقل هزار پرستار نیاز دارد، در یکسال گذشته حدود ۲ هزار پرستار از کشور مهاجرت کردند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جلسه هماهنگی بین سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان اورژانس کشور برای ارتقا کیفیت خدمات اورژانس هوایی برگزار شد.
روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۳۵۴۲۹ تن به کرونا مبتلا شده و ۸۵ تن نیز جان باختند.

رئیس اداره کنترل و مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، وزارت بهداشت گفت: اکنون شهرداری‌ها با این معضل مواجه هستند که منابع کافی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌ها ندارند و باید دراین زمینه فکر شود.
پژوهشگران ایرانی در مطالعه‌ای بر روی عصاره‌ی به‌لیمو دریافتند که عصاره‌ این گیاه می‌تواند به درمان دردهای عصبی یا نوروپاتیک کمک کند.
عباس مسجدی آرانی گفت: در ۹ ماه منتهی به ابتدای دی ماه، شاهد قصور پزشکی در ۸۸۵۰ پرونده بودیم که متأسفانه ۱۱.۸ درصد افزایش میزان قصور را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.
وضعیــت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال انفجار است و وضعیت به‌حدی وخیــم گزارش شده که پزشکان هرگونه ضعف بدنی، سرفه، تب و درد عضـــلانی را سرماخوردگی یا حداقل جـرات به‌کار بردن نام امیکرون را نـدارند