بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:‌ بر اساس سامانه وزارت بهداشت که سیستم واکسیناسیون را پیگیری می‌کند افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند، با توجه به اعلام وزارت کشور می‌توانند بدون مشکلی به مسافرت بروند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۲۶ درصد جمعیت کشور هنوز واکسن نزده‌اند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در مجموع ۲۶ درصد از جمعیت کشور شامل کودکان زیر ۱۲ سال و دیگر گروه‌های هدف اصلا واکسن نزده‌اند که این خود می‌تواند برای این بخش‌ از جمعیت کشور بسیار خطرناک و در واقع نگران‌کننده باشد.
روند کاهشی آمار جان‌باختگان کرونایی:

139 بیمار دیگر جانباختند

وزارت بهداشت اعلام کرد:تا کنون ۶۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۲۲ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۶۷ نفر دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۰۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
مصرف هر دارویی ممکن است عوارضی را برای بیمار به وجود آورد، داروی رایج درمان کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست و مصرف‌کنندگان آن باید از این عوارض مطلع باشند.
یک متخصص طب سنتی گفت: مهار هلیکوباکتر پیلوری، غیرفعال شدن ویروس‌های پوشش‌دار هرپس ۱ و ۲، واریسلا زوستر و آنفلوآنزا از آثار ضدمیکروبی و ضدویروسی آلوئه‌ورا است اما با برخی از داروها تداخل دارد و در برخی از افراد نیز باید با احتیاط مصرف شود.
علم پزشکی با تحقیقات به این نتیجه رسیده که واکسیناسیون جمعی، تنها راهی است که می‌تواند پاندمی کرونا را کنترل کرده و جلو مرگ‌ومیر انسان‌ها را بگیرد.
طبق تحقیقات صورت گرفته عصاره این گیاه با برخی از باکتری‌های بیماری زای موجود در دهان مانند «استرپتوکوک موتانس» و «کاندیدا آلبیکانس» مقابله می‌کند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران:

نباید بگذاریم دوباره روزهای سخت کرونا بیاید

رئیس زاده گفت: آمار پایین مبتلاها و فوتی‌های کرونا ناشی از پوشش واکسیناسیون مردم بوده و امروز ما جزء کشورهای برتر در حوزه واکسینه کردن مردم هستیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

خط قرمز ما صیانت از حقوق مردم است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از خدمات مهم سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی است که امسال بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه درمان برای بازنشستگان و بیمه‌شدگان هزینه و ارائه خدمات درمانی شده است.
بنابر گفته مسئول بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی یزد، بهتر است ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی خریداری کنید.