ایستادگی تمام قد مجلس در برابر انحصارگرایی‌های وزارت بهداشت

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: عده‌ای هستند در این کشور که به بهانه کمبود فضای آموزشی و نبود زیرساخت می‌خواهند جلوی افزایش ظرفیت پزشکی را بگیرند. در حال حاضر رباط کریم و بهارستان که جز شهرستان‌های تهران محسوب می‌شوند بیمارستان‌های ما فاقد پزشک است، چطور وزارت بهداشت اعلام می کند که فضا برای آموزش دانشجویانی که بر اساس این قانون جذب می شوند را ندارد؟
تصویر ایستادگی تمام قد مجلس در برابر انحصارگرایی‌های وزارت بهداشت

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اعلام وزارت بهداشت برای به تعویق انداختن قانون افزایش ظرفیت پزشکی مصوب مجلس گفت: وزارت بهداشت به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد با شورای عالی انقلاب فرهنگی رایزنی کند و اجرای قانون افزایش 25 درصدی ظرفیت پزشکی به چند سال به تعویق بیاندازد.

وی در ادامه بیان کرد: مجلس ابدا اجازه این اقدام را به وزارت بهداشت نمی‌دهد و تمام قد در برابر انحصارگرایی های وزارت بهداشت ایستادگی خواهد کرد. این نوع انحصار گرایی ها در کشور ما ممنوع است.

نوروزی در ادامه بیان کرد: عده‌ای هستند در این کشور که به بهانه کمبود فضای آموزشی و نبود زیرساخت می‌خواهند جلوی افزایش ظرفیت پزشکی را بگیرند. در حال حاضر رباط کریم و بهارستان که جز شهرستان‌های تهران محسوب می‌شوند بیمارستان‌های ما فاقد پزشک است، چطور وزارت بهداشت اعلام می کند که فضا برای آموزش دانشجویانی که بر اساس این قانون جذب می شوند را ندارد؟

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: این بهانه‌ها برای جلوگیری از افزایش ظرفیت پزشکی کار عده‌ای ناتوان و کم‌کار است که به بهانه اینکه پزشک به اندازه کافی در کشور وجود دارد می خواهند انقلاب را به چالش بکشند. این اقدامات درست نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از بهارستان تا تهران 10 دقیقه فاصله است و از رباط کریم تا تهران 20 دقیقه فاصله است افزود: اما این بیمارستان‌ها هم پزشک ندارد. مردم در حوزه انتخابیه ما به دلیل عدم دسترسی به پزشک شرایط سختی را تحمل می‌کنند.

نوروزی گفت: روستاهای 50 هزار نفری حوزه انتخابیه من مثل همدانک، اورین، روستای 10 هزار نفری انجم آباد، کیک آور و.... پزشک ندارند. وزارت بهداشت باید این ظرفیت ها را تکمیل کند و سپس برای خودشان طرح و ایده به تعویق انداختن اجرای قانون افزایش ظرفیت پزشکی را بدهند.

این نماینده مجلس بیان کرد: هر نوع جلوگیری از جریان رشد دانشجوی پزشکی و فارغ التحصیل پزشکی یک کار ضد انقلابی است. این اقدامات وزارت بهداشت فقط دشمن شاد کن است و باعث می شود مردم بگویند که انقلاب اسلامی نتوانسته برای ما پزشک تامین کند.

منبع: تسنیم

600314