بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این که هنوز خیالمان از امیکرون راحت نیست درباره بروز موج هفتم بیماری پس از تعطیلات نوروز هشدار داد.

سویه دلتاکرون که در اوایل سال جاری میلادی در برخی از نقاط جهان شناسایی شده بود, توسط مقامات بهداشتی فرانسه شناسایی شده و به ثبت رسیده است.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این که هنوز خیالمان از امیکرون راحت نیست درباره بروز موج هفتم بیماری پس از تعطیلات نوروز هشدار داد.
دشمنی آمریکایی‌ها با مردم ایران به امروز و فردا ختم نمی‌شود، یکی از آن دشمنی‌ها، تلاش آن‌ها برای زمین زدن پروژه تولید واکسن ایرانی بود، آنها خواستند بال و پر ایران را بشکنند اما دشمنی آنها بال و پری برای پرواز ایرانی‌ها شد.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها تعداد ۳۴هزار و ۱۹۹ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۱۰۰۸ مورد از این مراکز نیز پلمب شد.
متخصص پوست و مو گفت که باتوجه به شرایط جغرافیایی محل زندگی، توصیه اکید بر مصرف مرتب و روزانه از ضدآفتاب‌های صورت برای حفاظت‌ از اثرهای مخرب آفتاب روی پوست است.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: بالگردها وارداتی هستند و غربی‌ها ما را از نیز این نظر تحریم کرده‌اند. تهران نیز در حال حاضر دارای ۳ بالگرد است و این تعداد فعلا کفایت مأموریت‌های جاده‌ای را می‌کند.

فوق تخصص ریه درباره اینکه «آیا هر نوع سرفه‌ای نشان از ابتلا به کروناست؟»، گفت: متأسفانه روشی وجود ندارد که بگوییم سرفه کردن نشانه کروناست یا سرفه فرد، علت دیگری دارد.