بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

پارکینسون یک بیماری پیش رونده می باشد که باید زودتر آن را شناسایی و برای کنترل بهتر آن اقدام کرد.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه پلاسمافروشی مورد تایید این سازمان نیست، گفت: در دولت جدید تاکید بر این است که سازمان انتقال خون به عنوان تنها متولی تامین خون و فرآورده‌های خونی کشور، صرفا به فرایند اهدای خون داوطلبانه و بدون چشمداشت بپردازد و دیگر ابعاد اهدا را نه تایید کند و نه به آن ورود کند.
نتایج یافته‌های اخیر محققان دانشگاه ژنو حاکی از آن است که تزریق واکسن‌های مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان می‌تواند بار ویروسی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

طبق اعلام مسئولان گمرک، اخیرا سه محموله واکسن کرونا وارد گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) شده اما به دلیل عدم درخواست و البته مراجعه وزارت بهداشت، ترخیص نشده است، در حالی که اگر اعلام رسمی صورت بگیرد، به روال گذشته در کمتر از ۱۵ دقیقه و با کمترین تشریفات گمرکی ترخیص خواهد شد.
تغییر در برنامه غذایی و ساعت غذا خوردن افراد می‌تواند سبب بروز برخی مشکلات گوارشی شود؛ موضوعی که با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای از جمله دقت در انتخاب خوراکی‌هایی که در وعده مهم افطار مصرف می‌کنیم می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری کند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ملاک تردد برای ورود یا خروج مسافران ایرانی و عراقی دریافت ۲ دز واکسن کرونا یا تست پی‌سی‌آر با اعتبار ۷۲ ساعته است.
بسیاری از مشکلات زوجین در زندگی مشترک به دلیل دخالت اطرافیان ایجاد می شود. برای حفظ رابطه و زندگی بهتر باید روش صحیح برخورد با دخالت دیگران را بدانید.
یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: روزه داران باید سعی کنند به ویژه در دهه آخر استفاده از غذاهای نفاخ موادی مثل نخود، لوبیا و باقالا را محدود کنند تا بتوانند به راحتی روزه بگیرند اما به طور کلی روزه داران باید کمتر از مواد غذایی نفاخ استفاده کنند.
برای سرفه‌های مزمن ترکیبات بسیار موثری وجود دارند. اگر با سرفه‌های مداوم دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید به داروخانه گیاهی مراجعه کنید. طبیعت برای مشکلات مختلف، داروهای شفابخش متعددی ارائه داده است.
اصرار چین به ریشه‌کن کردن ویروس کووید با قرنطینه کردن شهرهای بزرگی مانند شانگهای، شوک بزرگی را به اقتصاد وسیع این کشور وارد می‌کند و از سوی دیگر سبب فشار بیشتر بر زنجیره‌های عرضه جهانی و افزایش تورم می‌شود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو شد.
کارشناس سلامت دهان و دندان با اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از اولویت های مهم سلامت در روزه داری به بیان توصیه هایی به روزه داران پرداخت.

تزریق تنها یک دُز واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم کافی است و این امر می‌تواند یک تغییر دهنده بازی در زمینه پیشگیری از این بیماری باشد.
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت خبر کمبود اسپری تنفسی را تکذیب کرد و گفت: کمبود اسپری تنفسی نداریم.