واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج خبرداد:

توقیف 158 قلم کالای آرایشی و بهداشت در شهرستان آوج

واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج، در راستای کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه و همچنین بررسی برچسب مشخصات فرآورده، 158 قلم کالای آرایشی و بهداشتی را به ارزش 103 میلیون و 530 هزار ریال در شهر آبگرم توقیف کرد.
تصویر توقیف 158 قلم کالای آرایشی و بهداشت در شهرستان آوج

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ عباس کمالی، کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج با بیان این خبر، گفت: تمامی این کالاها فاقد برچسب اصالت و سلامت کالا برای محصولات سلامت‌محور وارداتی و یا فاقد مشخصات برچسب‌گذاری برای محصولات داخلی (مطابق ماده 11 قانون مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی) بودند.

وی از پلمب یک واحد خشکبار فروشی واقع در شهر آبگرم نیز خبر داد و گفت: پلمب واحد مذکور به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و بی‌توجهی به اخطارهای صادره بود که با اخذ مجوز قضایی و در راستای ساماندهی مراکز عرضه مواد غذایی، صورت گرفت.
کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج ضمن تاکید بر نخریدن کالاهای فاقد پروانه ساخت و سیب سلامت سازمان غذا و دارو و برچسب اصالت و سلامت کالا توسط عموم مردم، اضافه کرد: بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدکننده و عرضه‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح شهرستان ادامه دارد.
به گفته کمالی، این اقدامات، در بازدیدهای نظارتی خرداد ماه 1403 با حضور نماینده تعزیرات حکومتی شهرستان آوج، کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت آبگرم و با محوریت واحد نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشی شبکه انجام شد.

693962